Recensie: Het enige echte fanboek voor Disney Violetta, seizoen 2

violetta fanboekBen jij een echte Violetta-fan? Dan zou dit fanboek echt iets voor jou zijn. Het enige echte fanboek voor Disney Violetta draait helemaal om het tweede seizoen van de serie. Het begint met het voorstellen van alle personages, en dan in het bijzonder juist de acteurs die de personages spelen. Erg leuk om te zien waar ze allemaal vandaan komen, en hoe ze in het normale leven zijn. Want de personages uit de serie… die ken je natuurlijk al! En nu lees je over de mensen áchter de rollen uit de serie. Ook staan er allerlei vragen in van lezers: van meiden die zich niet kunnen concentreren op school, of ergens minder goed in zijn dan ze eigenlijk willen. Het lijkt wel een rubriek uit een weekblad. De adviezen zijn gedegen. Natuurlijk staan er ook heel veel tips in om er zo leuk en mooi mogelijk op te staan. Lucinda is daar de perfecte persoon voor om je daarin van advies te voorzien, en doet dat maar wat graag. Zo lees je ook over leuke manieren om je nagels te lakken of om je handen te versieren. Erg leuk en bijzonder! Achter in het boek staan nog een paar puzzels en spelletjes, maar die passen niet helemaal bij de leeftijd: die zijn wat simpel. Supergaaf is de poster in het midden van het fanboek.

Het enige echte fanboek voor Disney Violetta, seizoen 2 Deltas uitgeverij, 16 pagina’s, paperback. Prijs: 4,95 euro. Leeftijd: vanaf 8 jaar. ISBN: 9789044742749