Recensie: Hellbenders 3D, A-Film

In de film Hellbenders heeft de kerk een heel bijzondere aanpak om duivelse wezens te verdrijven. Met het kwaad. Een paar priesters houden zichzelf op het randje van goed en kwaad door de Zeven Hoofdzonden te begaan. Als ze dan duivels tegenkomen die ze niet kunnen verslaan, kunnen ze de duivels bezit laten nemen van hun lichaam, waarna ze zichzelf vermoorden. Daardoor komen ze in de hel, samen met hun duivel-gezelschap. Een verwarrende theorie, maar het schijnt te werken. De film zelf doet dat jammer genoeg niet. De gekozen priesters (waarvan 1 vrouw) doen wel veel ‘ verkeerde’ dingen, maar hoe ruig en stoer ze ook zijn, het komt gewoon niet over. Het is echt een persiflage op het hele genre, maar waarschijnlijk is hij wel serieus bedoeld. Bovendien zijn de vechtersbazen, want dat is het geheime genootschap eigenlijk, alles behalve assertief en voortvarend. Bij de ontmoetingen met demonen – en dat zijn er toch genoeg om flink wat ervaring te hebben – komt de magische tekst nauwelijks over hun lippen, en zijn ze vaak te verwonderd om door te hebben dat ze voor het lapje worden gehouden. Ben je echter op zoek naar een parodie op de exorsist-films met een actie-tintje en heel veel bloed, dan ben je bij Hellbenders 3D aan het juiste adres. En ja, d’r staat ook een 2D versie op de blu-ray, voor als je geen 3D televisie hebt. Ben je op zoek naar een goede horrorfilm met schrikelementen en een goed verhaal, dan moeten we je toch aanraden deze te laten staan. Hellbenders 3D, A-Film
Tijdsduur: 85 minuten, Horror. Verkrijgbaar op: DVD (ca. 10 euro), Blu-ray (ca. 13 euro)