Recensie: Heerlijk Parijs, Trish Deseine

Als het gaat om lekker eten moet je toch wel in de grote steden zijn. Steden waar het leven soms een stapje lager gaat, even langzaam aan, lekker genieten met vrienden en familie. Toegegeven, zo’n cultuur kennen we hier eigenlijk niet, maar als je langzaam aan verder naar het zuiden gaat, wordt het leven steeds bourgondischer. Een mooie mix van smaak, gezelligheid en sfeer vind je in Parijs. Heerlijk Parijs. Een geweldige naam voor een boek!

Trish Deseine is bijna dertig jaar geleden verhuisd naar Frankrijk, en werd daar één va de meest geliefde auteurs op het gebied van kookboeken. Haar liefde voor het eten (en daarbij ook de ingrediënten spatten gewoon van het papier af. En deze van oorsprong Ierse dame neemt jou mee door Parijs, en laat je de beste adresjes zien op het gebied van zoetigheden, gebak, brood, groente, fruit, vlees en natuurlijk ga je met haar naar de markt.

En tussen al die adresjes door leer je hoe het leven er aan toe gaat in Heerlijk Parijs. Je leest namelijk niet over de geheime adresjes, maar ook over de geheimen die de stad herbergt, en de geheime tradities en gebruiken die ooit in het Parijse leven zijn geslopen. Alle adressen worden vergezeld van een kort stukje tekst en een sfeervolle foto, zodat je je helemaal in Parijs waant tijdens het lezen van dit boek!

Er is zelfs nog een beetje ruimte gevonden voor een aantal recepten, inclusief een menu, zodat je jouw gasten kunt voorzien van een echt Frans hapje en drankje. Wil je helemaal in stijl gaan? Bezoek de stad dan zeker met deze gids in je handen – daarin vind je ook genoeg leuke winkeltjes met snuisterijen en kook-artikelen!

Heerlijk Parijs, Trish Deseine
Good Cook Publishing, juli 2014, 208 pagina’s, paperback.
Prijs: 19,95 euro. ISBN: 9789461430991