Recensie: Hartenstraat, Just Film

hartenstraatIn één van de Amsterdamse Negen Straatjes is het altijd een drukte van jewelste. We leren er de charmante kok Daan kennen, die er met zijn fladderige dochtertje Saar woont. Daan heeft een er een klein traitteurszakkje, en houdt net het hoofd boven water. Het tweetal heeft een bijzondere band met de buurt, en andersom. Iedereen houdt van elkaar en laat elkaar in zijn waarde. Daar komt wat verandering in als de buurman verhuisd en er een sjieke modegalerie in komt, geleid door de mooie maar kille Katje. De verhoudingen zijn vanaf het begin al stroef, de twee katten elkaar telkens af. Toch merk je dat er een vonkje is, en vanuit Katje begint dat steeds meer te groeien. Ze maakt het zelfs uit met haar nutteloze hipstervriendje, en begint met het mailen met Daan, via een datingsite, waar beiden een alias hebben. Een beetje Youé Got Mail, maar in dit geval weet één van beiden van de ander… Ze leren elkaar steeds beter kennen via de persoonlijke verhalen die ze mailen, en dat zijn wel de leuke en soms ontroerende scènes in de film. Erg leuk en grappig, met een originele insteek. Als de waarheid naar boven komt ontploft de gehele situatie echter, en vraag je jezelf wel af of alles nog goed gaat komen. Maar ja: het zou geen feelgood comedy zijn als dat niet zo was natuurlijk! https://www.youtube.com/watch?v=arh-g4ywLCM Hartenstraat is een heel leuke en zoete Nederlandse romcom. Zelfs met een paar seksgrappen, maar zelfs die zijn nog wel grappig en niet zo absurd. Het is een lieve, ontroerende en lekker sarcastisch-grappige film, en dat is echt een geweldige combinatie. Hartenstraat heeft in de bioscoop al heel wat harten veroverd, en zal dat ook blijven doen op dvd en blu-ray. Hartenstraat, Just Film
Tijdsduur: 90 minuten, Romantische komedie. Verkrijgbaar op: DVD (ca. 15,95 euro), Blu-ray (ca. 15,95 euro)