Recensie: Happy go beauty! Tom Sebastian

happy go beautyTom Sebastian is echt een heel grote naam in de beautywereld. Zijn filosofie straalt door naar dit vrolijke en rijk geïllustreerde boek: “Als je happy bent met de juiste mindset straal je beauty uit. Met een goede kleur lippenstift en kleding die je figuur het beste laat uitkomen, word je happy: happy go beauty!” En daarmee vertelt Tom eigenlijk al in een notendop hoe het boekje in elkaar steekt. Je begint met het kritisch kijken naar jezelf: welke kleuren passen bij hou, welke kleren passen bij jou? Daarvoor wordt gekeken naar haarkleur, uiterlijke kenmerken (schouder- en heupbreedte, bijvoorbeeld) en krijg je heel praktische basistips van waaruit je jouw garderobe kunt vullen. Naast deze basisadviezen geeft Tom tips en adviezen over werkelijk ieder denkbaar gebied, compleet met huis-tuin- en keukenmiddeltjes tegen kwaaltjes en uiterlijke probleempjes (zoals tandpasta op een pukkel of aardappelpuree tegen gele nagels), make-up adviezen voor het aanbrengen, combineren en weer netjes en probleemloos verwijderen, gezondheidstips voor het zonnen, en ook veel aandacht voor de interne mens. Meditatie, rust, massages, lachtherapie: al deze varianten komen aan bod in dit boekje. Leuk detail is ook het laatste deel van het boek: die is namelijk helemaal ingericht voor mannen! Zo kun je, nadat je zelf klaar bent met het boek, je vriend of man het boek ook even in handen geven, zodat ook hij weet wat de trends zijn en hoe hij zichzelf eens goed moet verzorgen. Het boek is heerlijk glossy geschreven en vormgegeven. Veel pijltjes, post-itjes, onderstreepte tekst en foto’s maken het een aantrekkelijk boek om naar te kijken. Happy go beauty is vlot en makkelijk leesbaar geschreven, met een gezonde dosis humor. Met een kritisch oog kijkend naar de plaatjes in het boek moet ik toch een minpuntje opperen: sommige foto’s hebben niet de optimale kwaliteit voor de afdrukgroottes, waardoor ze onscherp zijn. Jammer! Verder is het namelijk een geweldig leuk boek om door te bladeren voor jong en oud. Gegarandeerd dat je er nog wat van opsteekt! Happy go beauty, Tom Sebastian Van Holkema en Warendorf, juni 2013, 192 pagina’s, paperback. Prijs: 25 euro. ISBN: 9789000322329

ZOEK OP DE SITE

PRIJSVRAGEN

ONZE TOPSUGGESTIES