Recensie: Granaatschot, Gerard van Gemert

granaatschotJonge voetballers genieten zonder twijfel van de spannende avonturen van Kief de Goaltjesdief, zoals Daan Kiefsma op het veld ook wel genoemd wordt. De jonge topscoorder levert heel wat doelpunten op voor zijn team, en daar is natuurlijk iedereen trots op! Maar: er is meer dan voetbal alleen, zo ontdekken ook Kief en zijn vrienden in Granaatschot als ze op een verlaten veldje aan het voetballen gaan. Hun bal verdwijnt in een put, en daar ontdekken ze iets heel spannends: een handgranaat! Als uiteindelijk de politie wordt gebeld begint er een balletje te rollen. Maar er is meer dan alleen het onderzoek van de politie, want ook Kief en zijn team kan maar moeilijk wegblijven van deze gevaarlijke plek. En dan is er nog die mysterieuze man, in zijn blauwe auto. Wat heeft die met de granaten te maken? En is hij wel te vertrouwen? Kief de Goaltjesdief: Graaatschot is een super spannend boek, zeker voor de doelgroep. Granaten, geheimzinnige mannen en ontploffingen zorgen voor een flinke leesrush: kinderen zullen er van smullen, of het boek direct wegleggen. Tussen al deze spannende avonturen speelt voetbal natuurlijk ook nog een belangrijke rol in het verhaal, want Daan wordt uitgenodigd bij een proeftraining bij topclub FC Artsveld. Mag hij wellicht meedoen aan de proefwedstrijd?

Kief de Goaltjesdief: Granaatschot, Gerard van Gemert
Illustrator: Mark Janssen Clavis Books, 55 pagina’s, hardcover. Prijs: 9,99 euro. Leeftijd: vanaf 7 jaar. ISBN: 9789044823240