Het internet wordt steeds drukker. Zeker in deze barre economische tijden proberen ontzettend veel mensen een centje extra te verdienen op het internet, door bijvoorbeeld een webwinkel te beginnen. Maar ook de consumenten wete het internet steeds beter te vinden: consumentenaankopen op internet stijgen explosief. Het is dan ook niet meer dan logisch dat ook veel bedrijven hun weg zoeken naar het internet. Maar kun je nog opvallen tussen al deze websites? Het lanceren van het website en ‘aanwezig zijn’ is zeker niet genoeg. Je moet gevonden worden door bezoekers en klanten!
Daar kun je zelf genoeg aan doen. De meeste internetbezoekers (ruim 90%, om wat specifieker te zijn) beginnen hun zoektocht op Google. Als Google je dus leuk vind, zullen mensen je eerder vinden, omdat je eerder naar voren komt in de zoekresultaten. Daardoor trek je meer geïnteresseerde bezoekers naar je website, en haal je dus ook meer rendement uit je website.
In dit boek leer je stapsgewijs, en in heldere taal, hoe Google werkt en op welke aspecten de zoekmachine werkt. Daarin is het ook eerlijk: veel van Googles beweegredenen liggen diep verborgen in de kluis, en het blijft voor het gros van de mensen gissen naar alle algoritmes die verstopt zitten achter de zoekmachine. Ook volgen veranderingen elkaar in rap tempo op. Dit boek bespreekt dan ook de basis van de achterliggende techniek, maar gaat wel dieper in op de verschillende manieren om hogerop te komen in de zoekresultaten. Daarbij vertelt het – en dat is minstens zo belangrijk – wat je níet moet doen. Want stoot je het bedrijf tegen het hoofd, dan kun je het ook wel schudden.
Google Marketing staat dan ook vol praktische voorbeelden en nuttige tips. Het is bijna een stappenplan, waarbij je ervoor zorgt dat je goed vindbaar zult zijn voor ieder die je wil vinden. Want dat is natuurlijk nog wel het belangrijkste: je moet iets bieden dat mensen aanspreekt. Doe je dat op een goede manier, en volg je de stappen in dit boek, dan zal Google daar zeker tevreden mee zijn, en mensen naar jou website sturen. Zo kun jij weer tevreden zijn, en rustig genieten van de vruchten die het harde werk je heeft opgelevert.
Google Marketing, Mark Jansen
Pearson Education, november 2011, 176 pagina’s, hardcover.
Prijs: 19,95 euro. ISBN: 9789043022668
Boeken koop je bij je plaatselijke boekhandel.
Online bestellen kan onder andere op:
Laat hieronder jouw reactie achter