Recensie: Girl online, Zoe Sugg

girl onlineAls je de achterkant van het boek leest, verwacht je waarschijnlijk dat je te maken gaat krijgen met een doorgewinterde blogger, wiens hele leven draait om haar online wereldje. Tenminste, dat waren wel mijn verwachtigen. Girl Online is in dit boek echter nog helemaal geen doorgewinterde blogger, en schrijft zelfs niet eens zo vaak op haar persoonlijke blog. Het boek Girl Online gaat over het meisje Peggy, dat samen met haar ouders en oudere broer in Engeland woont. Ze heeft een heel hechte band met haar buurjongen, die in de kamer direct naast haar slaapt. Samen hebben ze veel klopsignalen bedacht, en haar buurjongen, Elliot, lijkt vaker bij Penny en haar ouders te zijn dan bij zijn eigen, ruziemakende, ouders. Zo nu en dan blogt Penny over haar leven, wat haar blijkbaar enorme hoeveelheden volgers oplevert. Niet heel erg geloofwaardig, om na een paar berichtjes al meer dan 5500 volgers te hebben, maar goed. Het verhaal stijgt op wanneer Penny’s ouders voor een opdracht naar New York moeten. Net voor de kerst. En Penny en Elliot mogen mee. En terwijl Penny’s ouders druk zijn met de bruiloft die ze moeten voorbereiden, leert Penny een gitaarspelende jongen kennen. Ze worden op elkaar verliefd, en samen met de gitaarspelende Noah toert ze een paar dagen door de stad. Penny schrijft hier een paar berichtjes over op haar blog Girl Online. Daar gaat het mis, want Noah blijkt een artiest te zijn die redelijk beroemd is… En al een relatie heeft met een ander meisje! Haar blog levert Penny dus de nodige problemen op. Vanaf dat punt draait het pas echt om het blog Girl Online. Het boek Girl Online is een heerlijk boek over de chaotische en romantische avonturen van Penny. Ze is ontzettend onhandig, wat regelmatig zorgt voor leuke en grappige momentjes. Haar band met Elliot is op zijn zachtst gezegd bijzonder te noemen, sommigen zullen die band jaloersmakend vinden. Girl Online is lekker vlot en direct geschreven, zonder al te veel omwegen worden de avonturen van Penny onder woorden gebracht. Een heerlijk meidenboek vol romantiek, roddels, ongelukjes en lekker eten!

Girl online, Zoe Sugg Van Goor, 312 pagina’s, hardcover. Prijs: 16,99 euro. Leeftijd: vanaf 12 jaar. ISBN: 9789000344222