Recensie: Girl online 2: On Tour

In het eerste boek van Girl Online heb je kunnen lezen dat het tienermeisje Penny een persoonlijk blog bijhoudt. Een plekje op het internet waar ze haar gevoelens op deelt en haar hart uitstort aan iedereen die het wil lezen. En dat blijken nog al wat mensen te zijn, leert ze op de vervelende manier. Als ze namelijk de popster Noah ontmoet in New York blijkt haar verliefdheid gedeeld te zijn met de rest van de wereld… en wat Penny niet weet is dat Noah de schijn ophoudt met een andere popster…

Inmiddels is alles koek en ei, en kunnen Penny en Noah samen hand in hand over straat. Ze worden wel herkend, maar niet meer zo raar aangekeken als in het begin. Totdat Noah op een Europese tour mag, en Penny met hem en Noahs band mee op reis mag. Een flinke onderneming natuurlijk, Girl Online mag On Tour! Maar zal deze heerlijke flapuit, met haar Bridget-Jonesachtige naïviteit zich wel staande kunnen houden in de hectische wereld waarin ze zich moet begeven, zeker als ze dat zonder haar beste vriend Elliot moet doen? En zal ze ooit vrienden kunnen worden met de rest van de band, die Penny juist als een blok aan hun been zien? Of zal Noah zich juist afzetten tegen Penny om een te gekke tijd te hebben met veel drank en meisjes?

Girl Online is een heerlijk meidenboek, waar veel meisjes in zullen verdrinken. Het klinkt als een droom die te mooi is om waar te zijn, verliefd worden op een popster en mee mogen op hun tour. In Girl Online 2: On Tour lees je er alles over, over alles wat mis kan gaan, over de doomscenario’s die Penny voor zichzelf bedenkt en hoe ze keer op keer gesust moet worden door haar vrienden. Een beetje een drama-queen is het dus wel, maar wel een grappige. Dat Penny haar gevoelens deelt op haar blog Girl Online is dan wel de hoofdtitel van het boek, maar in het verhaal zelf eigenlijk eerder een bijrol geworden, en minder belangrijk dan in het eerste deel.

Girl Online 2: On Tour, Zoe Sugg
Van Goor, 308 pagina’s, hardcover.
Prijs: 16,99 euro. Leeftijd: vanaf 13 jaar. ISBN: 9789000347131