Recensie: Ghost Team One, Universal Pictures

ghost team oneGhost Team One wordt een beetje snel opgericht, wanneer twee jongens indruk willen maken op een exotisch meisje, Fernanda. Eén van de jongens, Sergio, heeft namelijk na een feestje bizarre geluiden gehoord, en denkt dat het spookt in hun huis. Fernanda gelooft daar sterk in, en Brad, die ook een oogje op Fernanda heeft, springt er snel op in: hij beweert dat de twee een documentaire over geesten aan het maken zijn. En of zij hen wil aanvullen met haar expertise en kennis? Dat wil ze natuurlijk maar wat graag, en binnen de kortste keren staat het hele huis vol camera’s. Ze komen er echter al snel achter dat hun huis vroeger en bordeel is geweest, en dat het de geest van een prostituee is die er nog ronddoolt. Eentje die reageert op seksuele activiteit, bovendien. Tijdens de opnames doen ze een paar schokkende ontdekkingen, waar jij als kijker ook deelgenoot van wordt gemaakt. Het slot is op z’n zachtst gezegd bizar en vreemd, en tamelijk ongepast, maar dat past ook wel bij de rest van de film. Ghost Team One springt in op de trend om parodieën te maken op bestaande films. In dit geval lijkt hij te lenen van Paranormal Activity. Maar veel verder dan een platvloerse uitvoering van deze geslaagde horrorfilm komt Ghost Team One niet. Reken op veel seksuele toespelingen, een dosis drugs en alcohol, en twee hitsige twintigers, en dan heb je het eigenlijk wel gehad. Het is echt een low-budget productie, en dat zie je aan alles, tot en met het acteerwerk aan toe. De ‘hidden camera’-beelden komen niet geloofwaardig over, daar zijn ze te scherp voor. De film is verder gefilmd door een Aziatische vriend, die af en toe genoemd wordt maar verder niet in de film te zien is. De beelden zijn af en toe wat wiebelig, maar meestal erg strak. Op zich kan dat natuurlijk, met de moderne filmcamera’s, maar het haalt het bij lange na niet bij andere docu-films. Ghost Team One, Universal Pictures
Tijdsduur: 82 minuten, Komedie. Verkrijgbaar op: DVD (ca. 9,95 euro)