Boeken koop je bij je plaatselijke boekhandel.
Online bestellen kan onder andere op:
Recensie: Get social+, Jeanet Bathoorn
Voor iedereen die wel eens naar de toenemende hype van Social Media heeft gekeken (het is eigenlijk geen hype meer te noemen, maar onderdeel van onze samenleving) maar door de bomen het bos niet ziet, moet eens kijken naar het boekje Get Social. Social-media guru Jeanet Bathoorn vertelt je in dit compacte en fijn leesbare boek alles over de verschillende vormen van social media. Jeanet schrijft namelijk alsof ze het direct aan je uitlegt, op een gezellig terras. Weinig technische praat, maar een heldere en eenvoudige uiteenzetting van de mogelijkheden en beperkingen.
Ze gaat dieper in op de verschillende platformen (Twitter, Facebook, Google+, Hyves, LinkedIn) en vertelt je wat je er mee kunt, wat er het meest mee gedaan wordt (want die twee verschillen wel eens) en natuurlijk vertelt ze je daarbij wat jíj er mee kunt doen. Alle voor- en nadelen worden netjes op een rijtje gezet. Dat alles wordt overgoten met een aantal verhalen uit de praktijk, waaruit is gebleken dat een succesvol gebruik van social media wel degelijk windeieren kan leggen.
Maar Jeanet gaat nog een stapje verder. Naast social media zijn er namelijk tal van websites en programma’s die weer integreren in die social media. Platformen om informatie te delen met derden. Denk daarbij aan Flickr, Spotify, Foursquare en Prezi. Wat is het, hoe moet je het gebruiken, en is het geschikt voor het doel dat jij voor ogen hebt?
Met het prettig geschreven Get Social weet je hoe je moet omgaan met social media. Het maakt je nog geen expert, maar je weet wel met welke bomen uit het bos je aan de slag moet gaan. Daarna is het een kwestie van gebruiken, en volhouden. Onthoud dat je niet in één dag een schare volgers hebt, daar gaat zeker de nodige tijd overheen.
Get Social+, Jeanet Bathoorn
Scriptum, april 2012, 200 pagina’s, paperback.
Prijs: 14,95 euro. ISBN: 9789055948833
Laat een reactie achter