Recensie: Geronimo Stilton 48: Duifje, het spijt me!

Het Schedelslot en de Vallei der IJdele Vampiers verkeren in gevaar! Een barones is erachter gekomen dat de familie Duistermuis het Schedelslot lang geleden aan haar voorvaderen heeft verkocht, en nu wil ze het kasteel in een winkelcentrum veranderen…Als Duifje de hulp van Geronimo inroept, twijfelt hij natuurlijk geen moment: hij kan een goede vriendin toch niet zomaar aan haar lot over laten?

Al eerder in de boeken van Geronimo Stilton maakten we kennis met de bijzondere familie van Duifje Duistermuis. Ze zijn een beetje vreemd, dat is zonder meer waar, maar als je even kijkt door de vleesetende planten, mummies, spinnen en doodskisten, die je dat ze zeker geen kwaad in de zin hebben… en dat ze eigenlijk best wel lief en zachtaardig zijn! Griezelen op een kussentje dus, geschikt voor de jongere lezers onder ons. Gelukkig is er ook nog Geronimo Stilton die het avontuur mee gaat maken, dan weet je dus eigenlijk hoe het gaat aflopen. Ook dit boek is rijkelijk voorzien van mooie illustraties, en natuurlijk mogen ook de woordgrapjes en het gespeel met de lettertypes niet ontbreken. Een feest voor de Stilton-fan die graag wat mag griezelen!

Geronimo Stilton 48: Duifje, het spijt me!
Baeckens Books, november 2011, 128 pagina’s, hardcover.
Prijs: 9,95 euro. ISBN: 9789054617877