Recensie: Geef mij een knuffel! David Melling

David Melling heeft inmiddels al een hele serie geschreven over de lieve, grote knuffelbeer Dorus. Al eerder kon je bij ons lezen over Ik wil een knuffel, Maak je niet dik en Het grote slaapfeest. In Geef mij een knuffel lees je eigenlijk een iets andere variant op Ik wil een knuffel, waarbij Dorus alweer op zoek is naar een vriendje om lekker mee te knuffelen. Daarbij heb je als voorlezer echter een enorme troef in handen: een Dorus handpop, die verwerkt zit in het boek!

De superlieve en zachte beer steekt uit de voorkant van het boek. Aan de achterkant kun je jouw hand er doorheen steken en het verhaal lezen. In het verhaal zelf is er genoeg aandacht voor de kinderen, en worden de kinderen ook actief gevraagd om mee te doen in het verhaaltje: knuffels geven, een kusje geven, aaien, de beer zal zeker aan zijn trekken komen in dit boekje voor jongere kinderen. Het is namelijk echt wel voor jongere kinderen dan de drie prentenboeken, die juist zo charmant waren vanwege de leuke woordgrapjes en de verrassende wendingen in het verhaal. Geef mij een knuffel is wat eenvoudiger, wat korter, en draait boven al om de knuffelbare handpop.

Herkenbaar met de andere boeken zijn natuurlijk wel de vele details in de prenten, de grappige illustraties en de hoofdpersoon. Voor jonge kinderen is het zeker een boekje om van te smullen! Wel een beetje opletten met het omslaan van de pagina’s trouwens: de beer is wat aan de forse kant, en past maar nét door het gat!

Geef mij een knuffel! + handpop, David Melling
Van Goor, september 2013, 10 pagina’s, hardcover.
Prijs: 12,99 euro. Leeftijd: vanaf 2 jaar. ISBN: 9789000327126