Recensie: Geef gas, Geronimo! Geronimo Stilton 72

geef gas, geronimoHet boek Geef gas, Geronimo is inmiddels het 72e avontuur van Geronimo Stilton. In Geef gas, Geronimo! wordt hij door niemand minder dan de burgemeester gevraagd om een demonstratie te geven over het veilig rijden. En dat terwijl Geronimo eigenlijk nooit in een auto zit. Sterker nog: zijn rijbewijs is verlopen! Die moet hij dus eerst gaan verlengen. Maar ja, voor zo’n angsthaas als Geronimo is opnieuw rij-examen doen natuurlijk niet zo maar iets…

Gelukkig staat Geronimo in Geef gas, Geronimo! er niet alleen voor. Daar is namelijk Ron, de beste rijinstructeur van Muizeneiland en van een heel bijzondere auto. Sol, een goudkleurige auto, is namelijk helemaal high tech en voorzien van de nieuwste snufjes. De auto’s van James Bond zijn er niets bij. Sol zal hem dus ook helpen om te slagen voor zijn rijexamen.

In het boek Geef Gas, Geronimo! gaat het niet alleen om de spannende avonturen van Geronimo en de hippen en supergave auto Sol, en zijn zusje Luna. In het boek staat ook heel veel geschreven over het verkeer en hoe je je daarin moet gedragen. Een briljante combinatie van leerzaam en leuk. Natuurlijk ontbreken de mooie tekeningen niet in dit boek, alsook de grappige teksteffecten die sommige woorden net iets extra’s bieden. Alleen is het even wennen als je weer in een gewone auto stapt… waarom zijn niet alle auto’s zoals Sol?

Geef gas, Geronimo!, Geronimo Stilton
De Wakkere Muis, oktober 2014, 128 pagina’s, hardcover.
Prijs: 9,95 euro. Leeftijd: vanaf 8 jaar. ISBN: 9789085922865