Recensie: Ga buiten spelen! Fiona Danks, Jo Schofield

Ga eens op avontuur in de natuur! We zouden haast vergeten hoeveel mogelijkheden er zijn om buiten te spelen. Dit boek staat vol geweldige activiteiten en zelfmaakprojecten, zoals pijlen en bogen maken, bosbeestenjacht, hutten bouwen, schelpen zoeken en nog veel meer. In een park of bos, met één kind of met een hele groep – je vindt in Ga buiten spelen! talloze tips en inspiratie voor een lekker dagje buiten: uitleg over de natuur, maar ook veel leuke spelletjes die geschikt zijn voor alle jaargetijden en op elk tijdstip van de dag – zelfs ’s nachts! Ga buiten spelen! is een vrolijk vormgegeven boek dat gaat over, hoe kan het ook anders, buiten spelen. Voor iedere leeftijdscategorie staan wel tal van mogelijkheden en opties in vermeld, waarbij niet alleen aandacht wordt geschonken aan leuke spelletjes, maar ook knutselactiviteiten, wandelingen en feestjes en partijen komen aan bod. Het boek is verdeeld in de seizoenen van het jaar, zodat je snel een idee hebt van wat je allemaal kunt doen. Daarnaast is er een hoofdstuk opgenomen met activiteiten die het hele jaar door gedaan kunnen worden, en zelfs een aantal leuke activiteiten die je ‘s nachts uit kunt voeren. Zo heb je het hele jaar door ideeën genoeg, lekker op uit te trekken en te genieten van de natuur om je heen. Ben je zelf niets een buitenmens, dan vind je helemaal achter in het boek allerlei nuttige informatie, maar ook bij iedere activiteit die vermeld staat vind je een uitgebreide inleiding, veiligheids tips, en praktische aanwijzingen en benodigdheden zodat je vooraf al kunt weten waar je aan toe bent daarmee is het een erg leuk boek vol suggesties om met je kinderen buiten te doen of je nu al een doorgewinterd buitenmens bent of niet. Ga buiten spelen! Fiona Danks, Jo Schofield Gottmer, maart 2010, 144 pagina’s, paperback. Prijs: 17,90 euro. ISBN: 9789023012030