Recensie: Freeks dierendoeboek

freeks dierendoeboekDankzij de televisieserie Freek in het wild is er bij kinderen weer een nieuwe fascinatie voor de natuur en de dieren. Logisch, want Freek Vonk, hoofdpersoon van de serie, weet vol passie en overgave te vertellen over alle dieren die hij tegenkomt. En omdat hij zo veel van de dieren en de natuur weet, is hij ook voor de meest enge en griezelige dingen niet bang! Hij weet als bioloog namelijk als geen ander hoe je met wilde en gevaarlijke dieren moet omgaan. En dat levert spectaculaire beelden op! Bovendien weet Freek hoe hij met de kinderen moet praten. Niet uit de hoogte, niet kleinerend, maar op hun eigen toon. Freeks dierendoeboek is één van de vele producten die er rondom de persoon Freek Vonk zijn uitgegeven. Er zijn natuurlijk al talloze dvd’s verschenen met zijn televisieserie erop, maar een tijdschrift past precies in dat straatje. In Freeks Dierendoeboek lees je alles over dieren: wat de snelste zijn, de gevaarlijkste, de grappigste, de lelijkste, en ook welke de slimste dieren zijn. Daarnaast staan er ook nog eens heel veel puzzels en activiteiten in die je kunt doen. Want natuurliefhebbers zijn natuurlijk ook heel goede speurders! Het dierendoeboek van Freek is mooi uitgegeven, in fullcolour pagina’s en een prettig aanvoelende kaft. Het is prettig tekenen, schrijven en kleuren op het matte papier, en ook de dierenfoto’s komen er goed op uit. Naast lezen kun je dus ook nog actief bezig zijn in het doeboek: van pittige puzzels tot ontspannend kleuren of diep nadenken over je eigen stukje bos… je kunt alle kanten op! Achter in het boek vind je bovendien wat achtergrondinformatie over Freek, en zijn grote passie: slangen! Freeks Dierendoeboek, Freenk Vonk Just4kids, maart 2014, 52 pagina’s, paperback. Prijs: 4,99 euro. Leeftijd: vanaf 8 jaar. ISBN: 9789490989002