Recensie: Fire Fu voor iOS

fire fu

Goed nieuws voor al die ninja’s in de dop! RetroFist heeft samen met All 4 Games een game uitgebracht voor iOS, die je dus kunt spelen op je iPhone, iPad en iPod Touch: Fire Fu. Een razendsnel spel waarbij je de krachten van vuur moet aanroepen om series vijanden te verslaan.

Fire Fu is een snel arcadespel, waarbij je hordes vijandige monsters moet verslaan met snelle aanvallen, krachtige voorworpen en veel, veel meer. Daarbij wordt je gehinderd door lastige obstakels, die je flink dwars kunnen zitten. Laat je bijvoorbeeld een bom ontploffen, dan kost dat ook jou levenspunten! Als aanvulling op jouw krachtige vuuraanvallen (die je met je vinger kunt loslaten op je vijanden) heb je nog een extra trucje ter beschikking: vijf magische krachten, die je moet verdienen door punten te scoren. Daarmee laat je nog meer vuurkracht los op de monsters!

Fire Fu is niet een spel waarbij je telkens weer nieuwe levels en niveaus kunt behalen. Je moet simpelweg zo lang mogelijk zien te overleven in de monsterlijke wereld, om zo aan de top van de scorelijsten te komen. Een geweldige link naar de oude retrogames, waarbij je ook telkens bij niveau 1 moest beginnen. De vormgeving is overigens zeker niet retro: de monsters bewegen op mooi vormgegeven achergronden, die handgetekend zijn. De effecten zijn gaaf en zorgen er zelfs voor dat jij zelf het ook wat warmer krijgt in dit vlammende spektakelspel. Heerlijk voor verloren minuutjes: je kunt uren doorspelen, maar je bent niet gebonden aan een levelopbouw.

FireFu is te downloaden in de App store voor 1,99 euro.