Recensie: Een spetterend begin, Vivian den Hollander

Botel Bibalo: Een spetterend begin

In het boek Een spetterend begin gaan Bart en Bibi een heel spannend avontuur tegemoet. Hun vader, Carlos, heeft namelijk een flinke boot gekocht. Hij wilt dat gaan verbouwen, en er een hotel gaan beginnen! Alleen… vader Carlos heeft nog nooit een hotel gehad, laat staan een boot. Die combinatie kan dus niet goed gaan!

De hele verbouwing is dus een groot avontuur. Vooral omdat hun moeder er nog niets van af weet: zij zit in de jungle om mooie foto’s te maken… alles komt dus aan op Carlos, Bart en Bibi om op te knappen en in te richten. Vooral de vrolijke en positief ingestelde Carlos kan bijna niet wachten, en verspreid al allerlei advertenties. In no-time komen de eerste gasten. Maar ja, waar moeten die gaan slapen?

Maar ook voor Bart en Bibi is het een flinke verandering. Ze moeten uit hun huis, en gaan in de boot wonen. Dat betekent dus een andere school, maar ook deels andere vrienden. Die maken ze gelukkig al snel, maar daarbij halen ze ook wat kattenkwaad uit. Als ze in de tuin van een belangrijke televisiepresentator sluipen blijkt in het huis van de beste man te zijn ingebroken. En wie zijn de verdachten? Juist… Bart, Bibi en hun nieuwe vriend!

Een spetterend begin is de perfecte titel voor het vrolijke boek. Het is een echt spetterend verhaal, vol actie, onverwachte wendingen en verrassingen. Het verhaal heeft een mooie opbouw, en een aantal verhaallijnen die op een duidelijke manier door elkaar verweven zijn. De hoofdstukken zijn duidelijk en netjes afgerond, en in iedere pagina zijn wel wat onverwachte en grappige dingen te lezen. het verhaal zelf is aangevuld met vrolijke en vlotte lijntekeningen van Juliette de Wit.

Een spetterend begin, Vivian den Hollander
Van Holkema en Warendorf, mei 2013, 96 pagina’s, hardcover.
Prijs: 12,99 euro. Leeftijd: vanaf xxx jaar. ISBN: 9789000320271