Recensie: Dus zo doen vrouwen dat, Fina van de Pol-Dront

Dus zo doen vrouwen dat. Dé vraag die mannen blijven stellen. Want hoe krachtig mannen zich ook voordoen, vrouwen weten bijna altijd het tij voor zich te keren. Hoe krijgen vrouwen dat toch voor elkaar? Fina van de Pol-Drent is psycholoog, orthopedagoog, seksuoloog en provocatief coach. Moet je eens indenken wat zij aan verhalen heeft gehoord!

En die verhalen weet Fina op een ontzettend leuke en prettig leesbare manier op te schrijven. Om de verhalen een beetje in te delen is er gekozen voor een hoofdstukindeling op levensfase. Het begint bij jonge dochters, over opvoeden en macht. Daarna gaat ze door naar pubers en jonge vrouwen, met een nadruk op het begeleiden van de vrouwen en loslaten. Daar doorheen gaat het natuurlijk over de bijzondere relatie tussen zussen. Wanneer worden zussen vriendinnen? Na de pubertijd is het tijd voor serieuze relaties: het intieme machtsspel tussen mannen en vrouwen. En van daaruit vloeit het verhaal verder naar het moederschap.

Vanuit deze verschillende levensfases bespreekt Fina in Dus zo doen vrouwen dat heel herkenbare situaties. Dat zorgt niet alleen voor een openbaring voor mannen, maar ook een scherpe en herkenbare spiegel voor vrouwen. De verschillende theorieën worden verteld aan de hand van veel praktijkgerichte verhalen. Dat maakt het boek niet alleen een stuk beter te begrijpen, en erg leuk bovendien!

Dus zo doen vrouwen dat, Fina van de pol-Drent
Uitgeverij Kok, december 2013, 128 pagina’s, paperback.
Prijs: 13,99 euro. ISBN: 9789043521291