Recensie: Dresz rekbare kaft

De zomer is alweer bijna voorbij en de eerste schooldag nadert rap. Hoog tijd om nieuwe schoolspullen aan te schaffen. Maar dit jaar geen rollen kaftpapier want dankzij de hippe rekbare boekenkaften van Dresz is de ellende van boekenkaften voorgoed voorbij. Met de rekbare boekenkaften voorzie je je boeken in een handomdraai van een hippe kaft. In slechts 3 stappen kaft je eenvoudig en in slechts 10 seconden al je boeken. Ideaal voor scholieren die geen tijd of gewoon geen zin hebben om hun boeken ouderwets met papier te kaften.

Dresz brengt dit jaar weer een nieuwe collectie van 18 rekbare boekenkaften met frisse kleuren en hippe ontwerpen. En de nieuwe serie is bovendien voorzien van een handig leeslint. Het mooi van de rekbare boekenkaften is, dat je de boeken letterlijk in no-time hebt beschermt. Bovendien zul je het nooit zo netjes kunnen kaften als met een Dresz boekencover! Zeker als je normaal gesproken zou willen werken met kartpapier met een print weet je wat voor crime het is om die print goed tot z’n recht te laten komen. dat probleem heb je nu dus ook netjes neergelegd bij Dresz: weer een zorg minder! En bovendien: het is enorm veel minder kwetsbaar dan papier! Nooit meer een gescheurde kaft: dit is materiaal dat tegen een stootje kan!

Maar hoe werkt het? De stof is van een super-elastisch materiaal. Als je de kaft eerst uitpakt, zou je namelijk helemaal niet zeggen dat je daar een heel boek in zou passen (ikzelf heb de A4-variant mogen uitproberen). Het is eerder een klein propje stof, dat zich wat onbeholpen in je handen een weg probeert te vinden. Klem je de stof echter om een boek, dan ontdek je pas hoe stevig en rekbaar deze is, en hoe gemakkelijk deze zich om je boek laat ‘glijden’, om aan de andere kaft ook weer wat steun te zoeken. Daarbij heb je met deze kaften een superhandige extra: het leeslint! Direct je boek open op de juiste plek!

A4 is overigens wel de maximale maat voor het materiaal. Ikzelf heb het ook op een prentenboek geprobeerd, die groter is dan A4, maar dan haal je wel echt het maximale uit het materiaal: het boek sloot niet meer lekker. Kleiner is overigens geen probleem, daar komt het rekbare materiaal weer goed tot zijn recht. Heb je de stof tot het maximale uitgerekt, dan blijkt het materiaal overigens nog dekkend genoeg om niet de tekst van het boek te kunnen lezen.

Rekbare kaft
Dresz. Prijs: 3,95 euro (A4 variant)
Ook verkrijgbaar in A5-formaat