Recensie: Drakentanden doen geen pijn, Inge Misschaert, Richard Verschraagen

9789058389428 drakentanden doen geen pijnIn de bakkerij van de familie Bloem wonen vader, moeder, vijf zussen en een jongetje. Felix Bloem. De hoofdpersoon van het verhaal Drakentanden doen geen pijn, die het verhaal vanuit de ik-vorm vertelt. Er is echter iets speciaals met Felix. Waar zijn vader hoopt dat Felix de familietraditie zal voorzetten, ziet Felix er meteen van af. Dat kan namelijk helemaal niet: Felix is een draak! Gelukkig is hij niet de enige, want overal om ons heen zijn er draken. Die kun je alleen niet zien – tenzij je er zelf eentje bent. En Felix is er dus eentje, met als nobele taak om zijn familie te beschermen tegen andere draken. Maar ja: niemand anders ziet ze, dus Felix raakt nog al eens in de problemen als Felix weer eens ‘kattenkwaad’ heeft uitgehaald. En dat terwijl hij alleen maar de familie probeert te beschermen! Felix zelf gaat maar wat graag op drakenexpeditie, en schrijft al zijn bevindingen op in een speciaal schrift. Altijd handig, om erachter te kunnen komen wat de zwakke punten zijn van bepaalde drakensoorten als je ze tegenkomt! Want soms zijn ze alleen maar vervelend, andere soorten zijn echt heel erg gevaarlijk! En door alle zwakke punten en gevaarlijkheden op te schrijven kan Felix iedereen nog beter beschermen. Zelfs zijn oma, die soms een beetje vreemd doet. Hoe en waarom, dat lees je natuurlijk in het boek Drakentanden doen geen pijn! Drakentanden doen geen pijn is een grappig en spannend leesboek over Felix en zijn fantastische wereld vol draken. Zijn familie doet er soms een beetje in mee of laat hem heendoen, maar tijdens de wilde gevechten gaat er nog wel eens iets mis… Felix en zijn lieve familie zullen zeker je hart stelen. In het boekje vind je leuke en grappige illustraties, die de lading dekken. Ze zijn vlot getekend, in een losse tekenstijl, en ondersteunen het verhaal op een leuke manier. Drakentanden doen geen pijn, Inge Misschaert Eenhoorn, maart 2014, 80 pagina’s, hardcover. Prijs: 14,95 euro. Leeftijd: vanaf 8 jaar. ISBN: 9789058389428