Recensie: Dolfje Weerwolfje, Paul van Loon

Naar aanleiding van de film Dolfje Weerwolfje is het boek van Paul van Loon opnieuw uitgebracht. Het superleuke en spannende verhaal voor kinderen is namelijk zeker nog niet verlost van zijn wilde haren.

Paul van Loon is ‘s Neerlands grootste griezelverhalenschrijver voor kinderen, dat staat als een paal boven water. Dolfje Weerwolfje en de Griezelbus staan aan het begin van zijn glansrijke carrière, waar Paul vanachter zijn zwarte zonnebril lekker van geniet. Dolfje Weerwolfje is echter niet zomaar een griezelverhaal. Stiekem is het een verhaal over anders zijn, acceptatie, pesten, liefde voor de natuur en humor. Geen wonder dat de Dolfje Weerwolfje-franchise zo succesvol is.

Het boek zelf is dan ook, net als de film, om van te smullen. Het boek is overigens het ‘standaard’ boek, verpakt in een nieuw jasje. De illustraties zijn nog net als in het oorspronkelijke boek, naast de cover staan er geen foto’s van de film in afgedrukt. Heb je het boek al, is er dus niet direct een reden om ook dit boek te gaan kopen, mits je graag een dergelijk exemplaar in de kast hebt staan. Voor de nieuwe generatie weerwolffans, en die zal zeker groeien dit jaar, is het echter een exemplaar dat niet in je boekenkast mag ontbreken. Gruwelijk leuk, waanzinnig spannend en bijzonder gaaf om te lezen!

Dolfje Weerwolfje, Paul van Loon
Leopold, november 2011, 147 pagina’s, hardcover.
Prijs: 9,95 euro.  Leeftijd: 7+. ISBN: 9789025859299