Recensie: Deze is voor jou, Daphne Deckers

Deze is voor jou Daphne Deckers is in eerste instantie bekend geworden vanwege haar modellencarrière, waarmee ze in ons kleine kikkerlandje al snel een goede naam heeft gemaakt. Deze naamsbekendheid heeft ze echter niet alleen met haar knappe koppie verkregen, want zoals je wellicht wel deed kan deze vrouw ook erg leuk schrijven. Er zijn inmiddels al heel wat columns van haar hand verschenen in verschillende tijdschriften. Daarnaast zijn veel van deze korte verhalen terechtgekomen in twee boeken over zwangerschap en het krijgen van kinderen. Deze boeken, de geboorte van een moeder en De geboorte van een gezin worden op dit moment als een jubileumbundel aangeboden onder de naam De geboorte van een moeder. Let daarbij vooral onder de kleine vermelding ’15 jarige jubileumeditie’, want dan weet je dat je deze bundel in handen hebt. 15 jaar na De geboorte van haar gezin leeft Daphne Deckers niet meer met baby’s en peuters in een huis ma maar stoeit ze dagelijks met pubers en de nieuwe digitale media. In het boekje Deze is voor jou schrijft Daphne opnieuw heel openhartig over de gebeurtenissen binnen haar gezin. Daarbij spelen pubers, papa’s en andere perikelen de hoofdrol, wat regelmatig zorgt voor herkenbare taferelen en plaatsvervangende schaamtemomenten. Het leuke van het boekje Deze is voor jou is dat het boekje dit keer in full color is uitgevoerd. Dat houdt in dat er ook veel ruimte is voor grappige, ontroerende en alledaagse kiekjes. De columns uit het boekje Deze is voor jou zijn allemaal al eens verschenen in De Telegraaf. Daarin schrijft ze over dingen die haar opvallen, die haar irriteren of gewoon waarover ze zich verbaasd. Dankzij de herkenbaarheid van haar ervaringen en bevindingen weet zijn grote schare fans aan zich te binden. Naast de columns in De Telegraaf kun je Daphne overigens ook volgen op Facebook en op Instagram. Aan Twitter, zo lezen we in het boek, zal ze zich niet snel wagen. Een super leuk boek vol grappige ervaringen. Heerlijk om even bij weg te dromen en er achter te komen dat je echt niet de enige bent die zich soms verbaasd over het dagelijks leven.

Deze is voor jou, Daphne Deckers The House of Books, 160 pagina’s, paperback. Prijs: 9,99 euro. ISBN: 9789044349009 De geboorte van een moeder – jubileumeditie, Daphne Deckers The House of Books, 320 pagina’s, paperback. Prijs: 9,99 euro. ISBN: 9789044350265