Recensie: Destiny uitbreiding House of Wolves

destiny: house of wolves Destiny is sinds het spel is uitgekomen één van onze favoriete games. De combinatie van first person shooters en aanpasbare karakters/wapens is gewoon super verslavend. Dat er naast de inmiddels gewoon verworden multiplayeropties ook een pittige single-player modus ingebouwd zit versterkt maakt het spel nog een stuk gaver. Maar zoals bij games vaker het geval is: op een gegeven moment zijn spelers er op uitgekeken. Ontwikkelaars kunnen dan twee dingen doen: een vervolg ontwikkelen, of met nieuwe content op de markt komen. Activision en Bungie kiezen voor die tweede optie. Na ‘The Dark Below’ is ‘House of Wolves’ de tweede uitbreidingsset. De vraag is en blijft natuurlijk of je die zet nu wel moet kopen. Het blijft een heikel punt, want de uitbreidingen zijn niet bepaald goedkoop: je moet er toch een paar tientjes voor uittrekken. En dat terwijl je het spel zelf ook al gekocht hebt! Aan de andere kant krijg je met de uitbreidingen heel wat nieuwe functies ter beschikking, die het spel weer nieuw leven in blazen. Zo komen er nieuwe wapens, bescherming en gear ter beschikking, met nieuwe upgrademogelijkheden. En kun je karakters nog verder upgraden. Je kunt dus nog heel wat knallen voor je het spel weer aan de kant kunt schuiven. Het mooiste zijn echter wel de nieuwe eindbazen, levels en multiplayer-opties. Daar heeft Bungie dit keer bijzonder goed naar gekeken, en je kunt dan ook naar hartelust rondrennen met de meest krachtige wapens die je maar kunt vinden en upgraden. Naast een aantal nieuwe missies en multiplayer-maps (altijd leuk en welkom) zijn er ook echt een paar nieuwe features toegevoegd. Zo is er een nieuwe competitive elimination-style event, Trials of Osiris en een nieuwe co-op mode: Prison of Elders, waar je gigantische prijzen mee kunt verdienen. Wat mij betreft is de House of Wolves een aanrader. In de eerste plaats vanwege het nieuwe niveau dat je kunt bereiken (je kunt levelen tot niveau 34) en de nieuwe wapens, maar ook vanwege de nieuwe levels en maps. Het blijft een super verslavend spel, en daar dragen de uitbreidingen wel aan bij! Destiny: House of Wolves, PS3 Activision. Leeftijd: vanaf 18 jaar. Prijs: 20 euro