Recensie: De zilveren lepel voor kinderen: de lekkerste Italiaanse gerechten maak je zelf

De zilveren lepel voor kinderen Kinderen in de keuken laten helpen is een heel erg goed idee. Als ze er zin in hebben helemaal, want dan zijn het net kleine sponsjes. Het is altijd goed om te weten waar eten vandaan komt en hoe veel werk, liefde en aandacht er zit in het bordje eten dat ’s avonds voor hen op tafel staat. Met De Zilveren Lepel voor kinderen kunnen kinderen helemaal zelf aan de slag met het maken van de lekkerste Italiaanse gerechten. Want zeg nou zelf: welke kinderen houden er nu niet van pasta of pizza? En dan hebben we het nog niet eens over de lekkere nagerechten uit dit boek! In De Zilveren lepel voor kinderen staan een aantal heerlijke gerechten, die speciaal zijn uitgezocht (en soms qua smaak een beetje aangepast) op het kookniveau van kinderen. En zo maken kinderen met een klein beetje hulp van volwassenen zonder problemen lasagne, gevulde kipfilets, aardappelgnocci, foccaccia, pizza, kippenboutjes met olijven en nog veel meer lekkere gerechten. De zilveren lepel voor kinderen maakt het koken voor kinderen toegankelijk. De stappen worden heel duidelijk uitgelegd, met leuke tekeningen die de stappen illustreren. Kleine en leuke grapjes maken het boek nog leuker en interessanter voor kinderen. Daarbij leren ze nog wat ook, want de grapjes zijn allemaal functioneel. Het boek bevat lunches en snacks, pasta en pizza, hoofdgerechten, toetjes en baksels. De meeste gerechten zijn geschikt voor vier tot zes eters. Per recept staat precies vermeld wat er nodig is, zodat kinderen eerst zelf even naar de winkel kunnen om alle ingrediënten te halen. Altijd een spannend avontuur! Natuurlijk begint De zilveren lepel voor kinderen met een korte introductie, waarbij kinderen tips en aanwijzingen krijgen over het koken en het bereiden van voedsel. Voor sommige handelingen moet natuurlijk de hulp van volwassenen gevraagd worden. Zo zijn de schrijvers – terecht – wat voorzichtig met het gebruik van messen en het bereiden in de oven of in de pan.

De Zilveren Lepel voor kinderen Spectrum, 99 pagina’s, paperback. Prijs: 19,99 euro. Leeftijd: vanaf 7 jaar. ISBN: 9789000347537