Recensie: De Prinsessen van Fantasia 4: De woudprinses, Thea Stilton

Recensie: De woudprinses, Thea Stilton

In dit geweldige vierde deel uit de serie Prinsessen van Fantasia gaat de spannende strijd tegen De Prins Zonder Naam weer verder. Dit keer maken we kennis met de Woudprinses, Yara. Zij heerst over het woud, en de vijf stammen die erin leven. Hoewel… de Nai-Lei heeft zich lang geleden tegen haar gekeerd, omdat ze liever aanhanger wilden zijn van de Oude Koning in plaats van de Wijze Koning, Yara’s vader.

Maar dat is niet het enige probleem waar Yara mee te maken krijgt. De Prins zonder Naam is ook op weg naar haar paleis, om de strofe te ontvreemden die haar vader haar heeft achtergelaten. Heeft de Prins alle delen van de geheime toverspreuk, dan heeft hij de macht om iedereen in slaap te laten vallen en zelf te heersen over Fantasia!

Gelukkig staat Yara er niet alleen voor. Ze heeft haar dappere panter, apenleger en gorillakok achter zich staan. Voor wat betreft mensen kan ze op de steun rekenen van haar kindermeisje, maar ook van haar zussen, die uit hun rijken zijn gekomen om Yara bij te staan in deze strijd. Want zij zijn inmiddels al bezocht door de prins, met alle vervelende gevolgen van dien!

Dit boek sluit perfect aan op de eerdere titels van de serie. Het is heerlijk geschreven, spannend, eenvoudige bewoordingen, en toch exotisch genoeg om je in een andere wereld te begeven. Het is ook een briljant concept om een bestaande omgeving (het regenwoud) om te vormen tot een fantasiewereld, waar apen kunnen communiceren met de inwoners, en de verschillende stammen een hele geschiedenis hebben. De tekst wordt afgewisseld met mooie, sfeervolle zwartwit-tekeningen, met een mooie full-color uitleg over de geheimen van Yara in het midden van het boek. Fantasia-waardig!

De woudprinses, Thea Stilton
Baeckens Books, maart 2012, 271 pagina’s, hardcover.
Prijs: 15,95 euro. Leeftijd: vanaf 10 jaar. ISBN: 9789085921813