Recensie: De Prinsessenschool 3: Prinses aan de bal, Prunella Bat

In het eerste twee delen van de Prinsessenschool maakten we kennis met Vicky, een meisje van adelijke afkomst dat weinig prinsesserigs wist of kende. Nee, het was een echte kwajongens-meid, die liever in bomen klimt of met honden ravot! Op aandringen van haar tante ging ze echter naar de prinsessenschool, waar meisjes worden omgetoverd tot echte dames.

In ‘Prinses aan de bal’ staat Nell centraal. Haar grootste passie is namelijk rugby. Ze zou het liefst de hele dag niets anders doen! Als ze van haar tante kaartjes krijgt voor een wedstrijd van de Killer Kitties, wil ze daar natuurlijk dolgraag naartoe. Maar er is een probleem. De wedstrijd valt samen met de Grote Winterparty op Princess College, waar ze natuurlijk niet mag ontbreken! Daarbij moet Nell toestemming krijgen van haar oma, die al kriebels krijgt als ze het woord ‘rugby’ hoort… Vicky, Sunny en Lin laten het daar natuurlijk niet bij zitten, en gaan een manier bedenken om hun vriendin te helpen. Totdat de hulp wel uit een heel bijzondere hoek komt…

De Prinsessenschool is lekker geschreven. Dit deel is wat vlotter en eenvoudiger dan de twee voorgangers. Deel 1 en 2 hadden soms wat pittige woorden, en lange zinnen. Het boek wordt geïllustreert met coole tekeningen. Ze zijn kleurrijk en cartoon-achtig getekend, en zullen meiden zeker aanspreken. In het boek worden vele mailtjes doorgestuurd van en naar vrienden en familie. Een ontzettend leuke touch in het verhaal! Als slot in het boek vind je van iedereen een leuke brief+foto, als afsluiter van het schooljaar.

De Prinsessenschool 3: Prinses aan de bal, Prunella Bat
Kluitman/Abimo, februari 2012, 144 pagina’s, hardcover.
Prijs: 10,95 euro. Leeftijd: vanaf 7 jaar. ISBN: 9789059328228