Recensie: De Piratenschool 10: Het Spokeneiland, Sir Steve Stevenson

9789054619765 de piratenschool 10

Na het spannende avontuur met de Blauwe Koningin komen ze aan bij een heel luguber en berucht eiland. De Blauwe Koningin had namelijk het snode plan om de Zeewolfjes te stelen van de Piratenschool, nadat zij de bekende schat van Kapitein Barracuda hadden gevonden. Een spion op de Piratenschool hield contact met de Blauwe Koningin, zodat ze precies op het juiste moment kon toeslaan. Maar na hun ontsnapping ging het helemaal mis: er woedde een flinke storm, waardoor ze afdwaalden van het schip van hun schoolhoofd. In het begin van het boek dobberen de zeewolfjes dan ook nog stuurloos over zee, tot ze een eiland in het vizier krijgen: het Spokeneiland! Een vreselijke plek, met een barslechte reputatie!  Op het hele eiland is geen levende ziel te bespeuren, maar toch horen ze stemmen… de Zeewolfjes begrijpen niet waar die stem vandaankomt. Zou het… een spook zijn?

Daarmee is dit stoere verhaal (AVI 5/E4) met de typerende, cartooneske illustraties een schitterend boek dat beginnend lezers zeker zal motiveren om verder te willen lezen. En dat is in zo’n vroeg stadium het allerbelangrijkste: lezen, lezen, lezen! Achter in het boek staat zoals altijd leuke pirateninformatie. Deze keer gaat het om het spookeiland en de meest beruchte gevangenen die er hebben gezeten. Ook kom je te weten hoe je moet overleven als je schipbreuk hebt geleden. Altijd handig!

De Piratenschool 10: Het Spokeneiland, Sir Steve Stevenson
Baeckens Books, oktober 2012, 80 pagina’s, hardcover.
Prijs: 9,95 euro. Leeftijd: vanaf 7 jaar. ISBN: 9789054619765