Recensie: De Koala Broertjes 1: Archie heeft een losse tand

De koala broertjes archie heeft een losse tand

In Archie heeft een losse tand beleef je een spannend avontuur met de Koala Broertjes. In dit verhaal speelt Archie de hoodfrol. Er zit namelijk een tand los, en daar heeft hij ontzettend veel last van! De Koala Broertjes doen er alles aan om Archie op andere gedachten te brengen, want als Archie er even niet aan denkt, heeft hij er ineens een stuk minder last van! Maar is geruststellen wel genoeg? Buster en Frank breken hun hoofd er over, want dít probleem lossen ze niet zo maar op met hun vliegtuig! Een spelletjesronde met appels biedt echter de uitkomst in dit wiebelende probleem…

De boekenserie De Koala Broertjes is afgeleid van de gelijknamige animatieserie, die in maar liefst 150 landen wordt uitgezonden, en in 31 talen is vertaald. Het gaat over de Koala Broertjes Buster en Frank, twee Australische broers die met hun vliegtuig een sleutelrol spelen in het dorpje waar ze wonen. Samen lossen ze de moeilijkste problemen op. Er wordt door hun vrienden Archie de krokodil, George de schildpad, Mitsy en Ned de koala en Alice de eend nog al eens aanspraak gemaakt op de diensten van Frank en Buster.

De plaatjes uit het boek komen dan ook uit de animatieserie, en zien er tot in de puntjes verzorgt uit. Er wordt gewerkt met leuke uitsnedes, en er staan soms meerdere plaatjes op één pagina. Soms steekt er een karakter uit een kader, waardoor het geheel lekker speels oogt. De verhalen zijn wat aan de lange kant, maar zeker onderhoudend en vrolijk geschreven. Erg leuk voor de fans van de serie, maar ook kinderen die de televisieserie niet kennen zullen genieten van de eenvoudige problemen en originele oplossingen van de dieren in het boek.

De Koala Broertjes: Archie heeft een losse tand
Bakermat, juli 2012, 32 pagina’s, hardcover.
Prijs: 9,95 euro. Leeftijd: vanaf 3 jaar. ISBN: 9789054619710