Recensie: De Cupcakeclub 3: Een toetje om te zoenen, Marion van de Coolwijk

een_toetje_om_te_zoenen_isbn_9789026136818_1_1417661208[1]Inmiddels is er weer een seizoen van de Cupcake Cup op te televisie geweest, en onze kinderen hebben weer van iedere afleveringen gesmuld. Ook dit derde boek van de Cupcakeclub, met als titel Een toetje om te zoenen, laat zen dat de keuken een heel geschikt terrein is voor kinderen, zeker als ze een beetje creatief kunnen omgaan met de middelen die ze ter beschikking krijgen. Toch staat er iets anders centraal in De Cupcakeclub 3: Een toetje om te zoenen. In dit boek ontluikt namelijk de prille liefde tussen Zilver en David. Er is echter een groot obstakel: David heeft een heel druk programma met allerlei sporten, en heeft eigenlijk alleen ’s woensdags tijd. En dan zijn Zilver, Amy, Melina, Sara en Jan-Willem juist bezig met hun cupcakeclub, een club die steeds populairder wordt. Als Zilver bijvoorbeeld spijbelt van de club door de doen of ze ziek is, zijn de andere leden heel druk in de weer met een bestelling van de directeur van de school! Maar of die spijbel-actie goed wordt ontvangen door de andere leden… het is natuurlijk niet leuk als je in de steek wordt gelaten tijdens z’n drukke middag! En dan is er nog een ander probleem: hoe kunnen Zilver en David eigenlijk afspreken, zonder dat Zilver de cupcakeclub in de steek hoeft te laten? Er is eigenlijk maar één oplossing: David moet bij de club! Jammer genoeg heeft David nog nooit een mixer in handen gehad… en de rest van de clubleden wil wel graag proeven wat David in zijn mars heeft behalve een toetje om te zoenen (volgens Zilver dan). Dit derde deel van de Cupcakeclub is weer superleuk. Het is dit keer wat minder spannend dan een grote schaal met vermiste cupcakes, maar wel heel herkenbaar. Iedereen wordt namelijk verliefd, en moet daardoor zijn bestaande vrienden een beetje in de steek laten. Zilver en David bewijzen echter dat het ook anders kan: je kunt twee leuke dingen ook met elkaar combineren! In het boek vind je ook bijzondere recepten en leuke weetjes. Als recepten vind je chocoladecupcakes met kers, wortelcupcakes vegan bosvruchtencupcakes, rozencupcakes, red velvet cupcakes, frosting, en cupcakes met broccoli en ham. Smakelijk alvast!

Cupcakeclub 3: een toetje om te zoenen, Marion van de Coolwijk
Illustrator: Miriam van de Ven uitgeverij de Fontein, 128 pagina’s, hardcover. Prijs: 12,99 euro. Leeftijd: vanaf xx jaar. ISBN: 9789026136818