De mythen van de Oude Grieken worden op een geweldige manier verteld in De bende van Zeus

De bende van ZeusVroeger hadden ze nog geen televisie. En nee, met vroeger bedoel ik niet de tijd dat je vader en moeder jong waren, of je opa en oma. Dat is ook lang geleden, maar ik heb het over nóg langer geleden. Zo’n 2800 jaar geleden, bijvoorbeeld. Da’s wel heel erg lang, niet? Een tijd zonder radio, televisie, internet (zelfs geen elektriciteit). Mensen moesten zich vermaken met verhalen, toneelstukken en liedjes. Het is dan ook helemaal niet zo raar dat die verhalen soms best raar en bijzonder zijn.Wacht dacht je bijvoorbeeld van de Oude Grieken, met hun reeks goden en diens bijzondere avonturen? Goede Tijden, Slechte Tijden is er niets bij, zo raar zijn de gebeurtenissen op berg Olympos! In De Bende van Zeus vertelt Ingrid Vandekerckhove je alles over het ontstaan van de goden en hun avonturen.

Godenverhalen

Nu zul je misschien denken: verhalen over goden, daar heb ik dus echt geen zin in! En dat is ook wel begrijpelijk. Vaak zijn die verhalen nogal zweverig en moeilijk te lezen. Maar wat als je het woordje ‘goden’ nu eens vervangt door ’tovenaars’? Dan wordt het al een stuk interessanter, niet? Dat is namelijk precies hoe je de verhalen over de oude Griekse Goden zou moeten lezen. Het was me een stelletje rare snuiters bij elkaar, dat kan ik je wel vertellen. Zo lees je bijvoorbeeld over de Orakelvrouw waarbij stoom uit de oren en neus kwam als ze iets voorspelde, of oppergod Zeus, die ineens van tiener een grote, gespierde god werd. Maar dat is natuurlijk nog lang niet alles!

De Bende van Zeus, Ingrid Vandekerckhove

Illustrator: Anna Sikkes
Clavis Books, 128 pagina’s, hardcover.
Vanaf: 8 jaar. ISBN: 9789044828801. Prijs: 14.95 euro.

Ga direct naar De bende van Zeus op BOL.com.

Recensie over De bende van Zeus

In het vrolijk geïllustreerde boek De Bende van Zeus lees je over alle Griekse goden en de avonturen die ze beleefden. Over de Titanen, Cyclopen, de onderwereld, orakels, nimfen en nog veel meer. De schrijfster heeft de verhalen op een moderne en vlotte manier opgeschreven, waardoor het een geweldig avonturenverhaal is geworden, met Zeus in de hoofdrol. Zet je godenangst dus even opzij en geniet van hun magische avonturen. Ben je juist al geïnteresseerd? Dan brengt dit boekje de Oude Griekse goden helemaal tot leven.