Recensie: De 13 zwaarden 2: Het Kwade Verbond, Thea en Geronimo Stilton

De 13 zwaarden - het kwade verbond

Na de Ridders van Fantasia is het tijd voor een nieuwe legende over de oude wereld van Fantasia. De 13 zwaarden is een serie van vier boeken, geschreven door zowel Thea Stilton als Geronimo Stilton. Ze geven daarmee aan dat het boek voor zowel jongens als meisjes geschikt is. In deze serie is Fantasia in gevaar. De enige manier om de magische wereld te redden, is door de 13 magische zwaarden bij elkaar te brengen. Alleen dan kunnen ze de gemene tovenaar het hoofd bieden. Daarom worden vier tovenaarsleerlingen, Dran, Aldar, Ondine en Lune op pad gestuurd.

Dit boek is deel 2 uit de serie 13 zwaarden.

Speurtocht

In De 13 Magische Zwaarden 2: Het Kwade Verbond moeten onze vier jonge helden weer twee zwaarden vinden: het Opaalzwaard en het Topaaszwaard. Daarvoor moeten ze helemaal naar Het rijk van het Zuiden. Voordat ze dat doen krijgen ze natuurlijk meer informatie over hun einddoel. De twee zwaarden zouden namelijk in de Duintoren verborgen moeten zijn. Eenmaal daar aangekomen zullen ze het moeten opnemen tegen de bewaaktster van de Duintoren. Helaas is er maar weinig over haar bekend. Ze kunnen zich dus nauwelijks voorbereiden – iets dat voor een nodige onrust zorgt.

Spannende speurtocht

Ook in het tweede deel van De 13 Zwaarden: Het Kwade Verbond draait het allemaal om die spannende speurtocht naar de magische zwaarden. Ook dit keer worden ze op de hielen gezeten door de Kwade Magiërs, die deze zwaarden ook in hun bezit willen krijgen. Onze vier tovenaarsleerlingen mogen overigens gebruikmaken van hun eigen magische zwaarden. Die gaven zullen ze meer dan eens van pas komen! Zeker als ze oog in oog komen te staan met Dorial, de bewaakster van de Duintoren. Zij blijkt een Feniks te zijn: een vuurvogel die herrijst vanuit haar eigen as. Een geduchte tegenstander!

Conclusie over De 12 Zwaarden 2: Het Kwade Verbond

De 13 Zwaarden is een spannende fantasy-serie voor kinderen die net uit de boeken van Geronimo Stilton kruipen. De verhalen zijn spannend, maar niet eng. het belangrijkste is wel dat de verhaallijnen niet te ingewikkeld zijn en het boek eenvoudig is geschreven. Een toegankelijk boek dus, voor zowel jongens als meisjes.
Door: CooleSuggesties
Score: De 13 Zwaarden 2: Het Kwade Verbond krijgt 4 van de 5 punten.

De 12 Zwaarden 2: Het Kwade Verbond, Thea Stilton en Geronimo Stilton