Recensie: Cyber Clean Home and Office

Wist je dat je toetsenbord meer bacteriën verzamelt dan een openbaar toilet?! Met deze ‘Slimey’ kan je het toetsenbord reinigen, waarbij alle etensresten en vette vinger resten worden verwijderd. Cyber Clean gaat tussen die moeilijk bereikbare gaatjes van je toetsenbord zitten! Niet alleen geschikt voor toetsenborden, reinig je telefoon camera’s en ander apparatuur met deze slijmerige helpende hand.

In eerste instantie was ik een beetje sceptisch ten opzichte van dit product. Werkt het? Verplaats je het vuil niet van de ene naar de andere kant? Blijft het slijm niet juist overal zitten? En komt het wel overal? De antwoorden zijn respectievelijk: ja, nee, nee en ja. Het werkt fantastisch! De truc is wel om het eerst even wat te kneden of gewoon te gaan gebruiken, voor je de echt moeilijke plaatsen gaat schoonmaken. Hierbij moet je niet te wild te werk gaan (tenminste, dat zul je ook wel niet doen met het slijmbolletje) en het slijmerige spul langzaam in de moeilijk te bereiken plaatsen duwen. Tussen de toetsen van je toetsenbord, bijvoorbeeld, want dat is altijd de meest lastige plek om te bereiken! Maar het is niet alleen geschikt voor toetsenborden. Het is eigenlijk… overal geschikt voor! Maar het heeft zeker zijn voordelen bij voorwerpen met normaliter lastig te bereiken plaatsen: kieren en naden bijvoorbeeld. Het slijm zoekt langzaam zijn weg, en kruipt op plekken waar je normaliter niet zou komen. Als je het dan weer terugtrekt lijkt het of je het alleen maar uitrekt, maar dan hoor je opeens een slijmerig zuiggeluid en kruipt de Cyber Clean weer terug. Samen met het verborgen vuil! Even kneden, waardoor het vuil zich mengt met de rest van het slijm, en je kunt weer opnieus aan de slag (of je neemt een schoon hoekje). Het enige nadeel dat ik kan vinden is dat het er na een tijdje wat smoezelig uitziet (maar het werkt nog wel goed) en dat je het niet eindeloos kunt gebruiken: op een gegeven moment moet je afscheid nemen van je trouwe Cyber Clean, en mag je weer bevriend raken met een nieuwe slijmvriend. Voor het potje zijn trouwens ook navulverpakkingen te koop: goed voor het milieu!

Voor meer informatie: bezoek de Cyber Clean website.