Recensie: Cuban fury, Dutch Filmworks

cuban furyDe gezette Bruce is een echte midlife-dertiger. Dat was ooit anders, want deze nagenoeg onzichtbare dikkige en bescheiden man danste ooit de sterren van de hemel, en stond aan de top van de wereld. Een vervelend voorval zorgde ervoor dat hij er de brui aan gaf, en nooit meer een voet op de dansvloer heeft gezet. Inmiddels werkt Bruce in de film Cuban Fury bij een groothandel voor zware elektronica, waar hij het pispaaltje is van zijn sadistische en seksistische baas, Drew. Er lijkt absoluut geen pit meer te zitten in onze Bruce. Tot het moment dat hij een nieuwe onderdirecteur krijgt: de sensuele Julia. En laat zij nu graag salsa dansen! Reden genoeg voor Bruce om de stoute dansschoenen weer aan te trekken en haar te proberen te imponeren. Helaas zit zijn direct leidinggevende er flink tussen met zijn vernederende opmerkingen, en lijkt zijn oude dansleraar niet helemaal in voor een revival van de Cuban Fury van Bruce… Ondertussen zie je Bruce helemaal opleven. Hij gaat weer op dansles, en maakt daarbij flinke fouten en stijgers: hij wordt op zijn nummer gezet en weet dat hij onderaan moet beginnen. Dat gaat echter snel en vlot. Daardoor krijgt hij ook steeds meer zelfvertrouwen, en samen met zijn zus gaat hij zijn demonen uit het verleden te lijf. Daarbij horen natuurlijk nog al wat verwikkelingen: drinken met zijn vrienden, een soort van date met een andere mannelijke danser op de dansschool, en ga zo maar door. Cuban Fury is een vermakelijke film, met een flinke dosis salsamuziek. Logisch, natuurlijk! De direct leidinggevende van Bruce is echter een flink irritant ventje, en de situaties tussen die twee lijken soms al genoeg om op de stopknop te drukken. Houd ‘m echter vol, en kijk door de inkoppers heen. Cuban Fury is een leuke en fijne film om naar te kijken, lekker genieten van vrolijke en opzwepende muziek en het dikke, zwoegende lijf van Bruce, een rol van Nick Frost. Cuban Fury, Dutch Filmworks
Tijdsduur: 94 minuten, Romantische komedie. Verkrijgbaar op: DVD (ca. 10 euro), Blu-ray (ca. 12 euro)