Recensie: Creatieve boeken van Jill: Kleuren met Jill, Tekenen met Jill

Kleuren met Jill - tekenen met Jill Ken je Jill al? Deze jonge dame heeft een superleuk creatief programma op televisie, waarbij ze je van alles en nog wat laat zien op het gebied van creativiteit. Lekker knutselen is natuurlijk altijd leuk, maar niet altijd even makkelijk. Jill laat je daarbij in haar televisieprogramma zien hoe je ingewikkeld en cool uitziende creaties maakt met heel eenvoudige middelen. Ook haar tekentechnieken zijn erg leuk, en hebben er voor gezorgd dat veel meiden op een heel andere manier hebben leren tekenen. Onlangs zijn er drie heel leuke boeken van haar verschenen, die ik graag aan je wil voorstellen. Het eerste boek is Tekenen met Jill. Daarin laat ze je van alles en nog wat zien, wat meiden maar wat graag willen tekenen. De onderwerpen zijn opgedeeld in een paar hoofdstukken: gezicht, beauty, mode, BFF, fashion en sweets. Alles op het gebied van mode komt dus aan bod, van top tot teen. Jill laat je zien hoe je van alles en nog wat tekent, in een heel duidelijke stap-voor-stapmanier. Van sieraden tot tassen, schoenen, kleding en gezichten: in no-time kun je de moeilijkste dingen tekenen. Het boek is een beetje wisselend opgezet: de ene keer is er best veel ruimte voor je eigen tekeningen en uitprobeersels, maar vaker nog zul je gebruik moeten maken van je eigen schetsboek of tekenpapier om de nieuwe technieken op uit te proberen. De manier van tekenen is heerlijk los en vlot, dat zal veel meiden zeker aanspreken. Er wordt weinig geschetst, en meteen met harde lijnen getekend. Een manier van tekenen die prima aansluit bij de manier van werken van kinderen. Heb je even genoeg van fashion en beauty? dan leer je ook hoe je leuke vlaggen, ornamenten, taarten en cakes tekent. Wat wil je nog meer? Een lief, leuk en leerzaam boek voor de coolste tekeningen! Een absolute aanrader voor meiden. Tekenen met Jill, Jill Schirnhofer Karakter uitgevers, 128 pagina’s, paperback. Prijs: 14,95 euro. Leeftijd: vanaf 8 jaar. ISBN: 9789045209746

Een ander leuk boekje om naar op zoek te gaan is Kleuren met Jill. Het is eigenlijk geen boekje, maar een set van 30 briefkaarten, die allemaal zijn getekend door Jill. De voorkant is gevuld met leuke taferelen van BFF’s die samen thee drinken, grote versierde taarten, bloemen, handtassen en nog veel meer – genoeg leuks om je op uit te leven! Soms staat er een kleine tekst op de voorkant van de kaart, bij een paar is wat ruimte om zelf iets op te schrijven en anderen zijn gewoon leuk gevuld. De achterkant van de kaart is ook in stijl aangekleed en versierd door Jill. Die bevat genoeg ruimte voor een persoonlijke boodschap en natuurlijk de naam-en adresgegevens van je vriendin! Kleuren met Jill, Jill Schirnhofer Prijs: 9,95 euro. Leeftijd: vanaf 7 jaar. ISBN: 9789045209050 Het derde leuke boekje van Jill is een vriendenboekje. Mijn vriendenboekje, prijkt er op de kaft, aangevuld met een portret van Jill en wat leuke vrolijke tekeningen. Een perfect vriendenboekje om in te laten vullen door je bff’s! Het vriendenboekje is helemaal bij te tijd. Naast het adres en telefoonnummer is er ook ruimte voor een mailadres, en ook de social mediakanalen van je vriendinnen. Daarnaast vul je natuurlijk de belangrijke dingen van het leven in: je sterrenbeeld, kleur haren en kleur ogen, hoeveel broers en zussen je hebt. Om even in te spelen op de trends wordt er ook gevraagd naar je lievelingskleding van dit moment, naar welke song je het liefst luistert, wat je op tv kijkt, wat je favorieten boek is, en meer. Grappig is de toevoeging aan het vriendenboekje om aan te geven hoe jullie elkaar hebben ontmoet, wat jullie leukste moment samen is en is er ruimte voor een leuk compliment, weergegeven in een apart kadertje. Mijn vriendenboekje van Jill is echt leuk en lief. Een mooie verzameling vragen, vormgegeven in de tekenstijl van Jill’s tekenlessen. Er zijn een aantal verschillende stijlen pagina’s, die elkaar willekeurig afwisselen. Leuk gedaan! Mijn vriendenboekje, Jill Schirnhofer Prijs: 12,95 euro. Leeftijd: vanaf 7 jaar. ISBN: 9789045209159