Recensie: Courtney, de pop uit Barbie Prinses in Popsterrenkamp

Een gezonde rivaliteit tussen de beide kampen zorgt voor een spannende film: beide kampleiders strijden in Barbie in Prinses in Popsterrenkamp al een tijdje om de locatie waar de zomerkampen gehouden worden. Welke zijde zal winnen? De film is mooi gemaakt, en er wordt slim gebruik gemaakt van de vormgeving van Barbie. De verschillende poppen zijn absoluut herkenbaar, en bewegen ook als een soort soepele poppen. De liedjes, die ook naar het Nederlands zijn vertaald en ingezongen, zijn erg aanstekelijk, en zullen meiden snel kunnen meezingen. Een echte feelgoodfilm, die bovendien vergezeld wordt van een nieuwe poppenserie, die overeenkomt met de poppen uit de serie. De belangrijkste pop, Courtney, ziet er zeker goed uit. Vooral de kleding is erg leuk bedacht, waarbij je in een handomdraai kunt wisselen van het popsterrenuiterlijk en Courtney’s prinsessenuiterlijk.

Natuurlijk mag de scepter van Courtney, waarmee ze kan toveren en ook als microfoon kan gebruiken, niet ontbreken. Breng deze microfoon aan haar mond, en je zorgt voor de geweldige transformatie van prinses naar popster. Als prinses draagt ze een roze baljurk met een zilver-roze lijfje. Als popster heeft ze en geweldig stoer zilverkleurig lijfje met en een rok met een zwart-roze print. Door de ingebouwde techniek kun je deze Barbie bovendien echt laten zingen, met een eenvoudige knop speel je het liedje af.

En wat is een prinses zonder accessoires? Je maakt Courtneys uiterlijk helemaal af met een zilverkleurige tiara en bijpassende schoenen. Zo kun je het filmverhaal perfect naspelen. Meiden zullen zeker smullen van de veranderingen ie Barbie kan ondergaan. Naast Courtney zijn ook andere figuren uit de film verkrijgbaar, zodat je de film helemaal kunt naspelen. Let wel: je kunt deze Barbie niet zo maar van andere kleding voorzien. Ook zit de microfoon vast aan haar hand. Dat maakt deze Barbiepop uniek, maar ook een beetje beperkt in de mogelijkheden om te combineren met bestaande poppen en accessoires.

Courtney, prinses in popsterrenkamp, Barbie
Prijs: 30 euro