Recensie: Content marketing, Carlijn Postma

http://www.coolesuggesties.nl/wp-content/uploads/2017/09/Contentmarketing-Carlijn-PostmaAls je het hebt over het leiden van een eigen bedrijf, dan weet je dat het ontzettend moeilijk is om je boodschap over te brengen op je potentiële klanten. Of gewoon om kenbaar te maken dat je er bent. Dat is al een uitdaging op zich! Zeker omdat er tegenwoordig zo veel verschillende mogelijkheden zijn waarop je die boodschap kunt overbrengen. Welke middelen gebruik je, en hoe zet je ze in om het optimale resultaat te behalen? Soms is het handig om daar wat hulp bij te krijgen. Een geweldige basis vind je in het boek Content Marketing van expert Carlijn Postma. Het boekje is een onderdeel van de reeks Digitale Trends en Tools in 60 minuten, een samenwerking tussen uitgeverij Haystack en het marketingplatform Frankwatching.

Kiezen maar

Een van de belangrijkste eerste stappen die je moet maken is om te kiezen welk medium je het beste kunt gebruiken om je doel te bereiken. Je hebt immers maar een beperkte tijd en budget ter beschikking. Die moet je zo efficiënt mogelijk zien te gebruiken! In het compacte boekje Concent Marketing leer je in een duidelijke lijn, stap voor stap, hoe je jouw product, jouw concent, aan de man brengt. Naast die heldere uitleg en informatie krijg je ook een paar heel eenvoudige hulpmiddelen en vragen aangereikt, waarmee je zelf aan de slag kunt met de eerste acties en beslissingen.

Conclusie over Content marketing

Ik ben echt fan van de boeken van Digitale Trends en Tools in 60 minuten. Het is een geweldige manier om een gedegen basis te krijgen over een veellheid aan onderwerpen, of het nu gaat om het (zakelijk) gebruiken van Instagram of het inzetten van een nieuwe tactiek als Content Marketing. Met deze informatie kun je al een heel eind komen. Misschien (waarschijnlijk) is het zelfs al genoeg. Maar wil je er meer over weten, dan heb je goede handvatten om je verder in de materie te verdiepen. En dan kun je natuurlijk terecht bij de schrijfster van het boek of op het platform Frankwatching. Door: Score: Content marketing krijgt 9 van de 10 punten.

Contentmarketing, Haystack, 144 pagina’s, paperback.
ISBN: 9789461261014 . Prijs: 12.50 euro.