Recensie: Compleat Foodbag, Unikia

foodbag

Erg cool en stijlvol: de Compleat Foodbag. Een klassieke ‘paper bag’ zoals je die kent uit de Amerikaanse familiefilms, maar dan duurzaam, herbruikbaar en van siliconen. Geen lekkende zak, eentje die scheurt of vlekken achterlaat… een duurzaam alternatief voor het aloude principe! De broodzak (of flexibele lunchtrommel, als je dat liever hebt) is heel eenvoudig in gebruik.

Handig in gebruik

Je stopt je lunch erin, vouwt de bovenrand om naar één zijde, en draait daar de rubber band omheen. Deze komt bij elkaar, en is met een stevige drukker aan elkaar vast te maken. De rubber band staat een beetje op spanning, waardoor de siliconen rand stevig op elkaar wordt gedrukt. Dat vergt in het begin een beetje handigheid, maar na een paar keer klik je hem moeiteloos dicht.

Flexibel

Het mooie is dat je van alles kunt meenemen in de Foodbag: niet alleen normale boterhammen (vier stuks gaat zonder problemen) maar ook harde of zachte broodjes, zelfs hele sandwiches gaan moeiteloos mee. Door het flexibele karakter van de zak kun je hem naar wens indelen. De zak is 14,5 cm breed, en dichtgevouwen 13,5 cm hoog. De dikte van de zak is iets meer dan 7 cm. En ben je klaar met eten? Dan kun je hem gewoon platvouwen of zelfs oprollen voor een compact pakketje van slechts 4cm diameter. Schoonmaken kan in de normale afwas, maar ook in de vaatwasser. Hoe handig is dat!

Compleat Foodbag, Unikia
Prijs: 9,95 euro

Dit product bij: Unikia