Recensie: Cellularline Scorpion koptelefoon voor het sporten

IMG_7135Als je wel eens sport dan zul je zeker kunnen beamen dat muziek je prestaties ten goede komen. Het is dan ook helemaal niet raar dat je zoveel hardlopers tegenkomt met een koptelefoon op. Die koptelefoons zijn nooit modellen die je op of over je oren zet, maar de meeste sporters gebruiken in-ear koptelefoons. Op zich logisch, want koptelefoons die je op of over je oren zet hebben de neiging om te schuiven en te bewegen: niet fijn! Bij mij persoonlijk werken in-ear koptelefoons ook niet prettig. Ze blijven simpelweg niet goed zitten. Wellicht komt dat door de richting van de gehoor ingang, of misschien heb ik gewoon heel rare oren (dat kan natuurlijk ook) maar tijdens het hardlopen ben ik meer bezig met het telkens terug stoppen van de oordopjes dan met het lopen zelf. En dus loop ik zonder muziek 🙁 Ik heb echter een oplossing gevonden die ik jullie absoluut niet wil onthouden. Een bijzondere oplossing zelfs, uit een voor mij onverwachte hoek. Accessoirefabrikant Cellularline heeft onlangs een aantal nieuwe producten op de markt gebracht waaronder een tweetal in-ear koptelefoons voor sporters: de Scorpion headsets. Er is een variant met draad en een versie die je via Bluetooth aan je smartphone koppelt, de in-ear pro. Ik mocht de bekabelde Cellularline Scorpion in-ear koptelefoon testen. IMG_7142

Op zoek naar coole gadgets?

En dat beviel me uitstekend! De Cellularline Scorpion in-ear koptelefoon is namelijk voorzien van een stevige en verende band die je achter je hoofd laten lopen. Die band zorgt er niet alleen voor dat de oortjes minder gemakkelijk op de grond vallen als ze per ongeluk uit je oren floepen, maar de oortjes ook een beetje in je oor. Ze houden de oortjes op hun plek! En dat is voor mij echt de ultieme oplossing. Het mooie van deze koptelefoon is dat hij ook nog eens voorzien is van een klein microfoontje, zodat je gewoon gesprekken kunt voeren als je tijdens het hardlopen gestoord wordt. Daarnaast is de koptelefoon IPx5 gecertificeerd, waardoor hij bestendig is tegen regen en zweet. Er zijn in totaal vier verschillende maten oordopjes meegeleverd zal dus zeker een geschikte maar voor bijzitten. De muziekkwaliteit is prima in orde. Eerlijk is eerlijk: ik heb zeker betere koptelefoons op mijn oren gehad, maar gezien de features en prijs (en kost nog geen € 10) is dit echt een geweldige koptelefoon voor het sporten.