Recensie: BOE!Kids De Droomdemon, Nico de Braeckeleer

boe!kids de droomdemon_grootLekker griezelen: de een houdt er van, de ander moet er niks van hebben. Met de zelfleesboekjes van de BOE!kids kunnen kinderen er op een heel leuke manier mee kennismaken. De BOE!kids wonen namelijk op de planeet Smonster, en daar wonen alleen maar monsters. Lieve monsters, wel te verstaan. Zo maak je ook in De Droomdemon weer kennis met vampier Pier, weerwolf Wolf, Mie de mummie,  Pas de tovenaar, Boe het spook en Nes de draak. In dit deel, dat geschreven is op niveau M6, leren de jonge detectives over de legende van de Kelk van Meridan. Deze bestaat al eeuwenlang, maar niemand weet echt waar hij op dit moment ligt. Ze worden echter op slag nieuwsgierig: zouden zij ‘m kunnen vinden? Ze hebben echter geen idee in wat voor gevaarlijke situatie ze zich storten. Er zit namelijk een heel plan achter dit spannende verhaal, waar de gemene en mysterieuze Leon Ricus een belangrijke rol in speelt. De enige die een uitkomst in dit verhaal kan bieden is de verlegen tovenaar Pas, die helemaal niet zo goed is als ze zelf hoopt te zijn. Dat zorgt niet bepaald voor een goed zelfbeeld. Toch zal zij het moeten zijn die het mysterie kan oplossen. Sinds de BOE!kids de kelk van Meridan hebben gevonden gebeuren er namelijk de meest vreselijke dingen in hun stad. De vraag is echter wat de Droomdemon daar mee te maken heeft, en welke rol Leon Ricus daar in speelt? De Droomdemon is een heel spannend deel van de BOE!Kids. Het boek is dan ook geschreven op niveau M6, voor kinderen die al in groep 6 zitten. Die kunnen moeilijkere verhalen aan, die wat ingewikkelder in elkaar steken. Het is en blijft echter een spannende serie over monsterkinderen, ieder met hun eigen karaktertje en persoonlijkheid. De tekeningen van Frieda van Raevels maken het boek helemaal compleet. BOE!kids De Droomdemon, Nico de Braeckeleer Abimo, september 2014, 144 pagina’s, hardcover. Prijs: 12,95 euro. Leeftijd: vanaf 9 jaar. ISBN: 9789462342309