Recensie: Bloedlink, A-Film

bloedlink packshotDe film Bloedlink bewijst dat je helemaal geen torenhoge budgetten nodig hebt om een indrukwekkende en boeiende film neer te zetten. Tygo Gernandt, Darah Chronis en Marwan Kenzari laten in deze film namelijk een indrukwekkend samenspel zien, waarbij de nadruk ligt op de psychologische kant van een ontvoering. Victor (gespeeld door Tygo) en Rico (Marwan) kennen elkaar uit de gevangenis. Ze hebben samen gezeten, en een intieme band opgebouwd. Eenmaal op vrije voeten krijgen ze al snel het plan om veel geld te verdienen, door een rijk meisje te kidnappen. Rico zoekt zo’n meisje uit, en ogenschijnlijk gaat alles goed. Victor heeft te touwtjes in handen, maar Rico blijkt toch wel erg zenuwachtig te zijn. Naarmate de film vordert weet je ook waarom: hij kent het meisje dat hij heeft uitgezocht! Terwijl Victor onderhandelt over het losgeld en de vrijlating van Laura heeft Rico heel andere plannetjes. Vanuit de flat, waar Laura vastgeketend op bed ligt, ontdek je steeds meer over de onderlinge verhoudingen en de harde wereld waarin het drietal leeft. Ieder houdt er een eigen agenda op na, en die komen eigenlijk op geen enkel punt overeen… Het is bijzonder knap dat Bloedlink – als je er goed over nadenkt, maar met drie acteurs is gespeeld, en op twee echte locaties (uitgezonderd wat buitenlocaties). In de film voel je de spanning tussen Rico en Victor, maar ook Laura als derde wiel heeft een grote invloed. Het blijft natuurlijk een Nederlandse film: verwacht het nodige gevloek (dat blijft raar, om in het Nederlands te horen), blote borsten en wat semi-schokkende momenten. Bloedlink, A-FIlm
Tijdsduur: 88 minuten, Actie. Verkrijgbaar op: DVD (ca. 15 euro), Blu-ray (ca. 15 euro)