Recensie: Black Sails seizoen 1, 20th Century Fox

black sailsHeb je je wel eens afgevraagd hoe het er echt aan toe ging in de tijd van piraten en koopvaardijschepen? In films zie je vaak de meest fantastische avonturen, veel acties, het enteren van andere schepen en grootse explosies. Black Sails laat je een iets andere kant zien. Vrees niet, de serie is allesbehalve een documentaire, maar laat je wel zien dat er meer gebeurde dan alleen het dek schrobben en af en toe de piratenvlag heisen. Regisseur Michael Bay (bekend van veel grote actiefilms) laat op een heel sfeervolle manier zien hoe volgens hem het hele piratenbestaan er aan toe ging. Veel spanning, natuurlijk het veroveren van schatten, het oplossen van mysteries en ook het verhandelen van gestolen goederen en het spelen van politieke spelletjes: Black Sails laat je zien hoe het er in de Bahama’s aan toe ging. De serie speelt zich af in 1715, de Gouden Eeuw van de Piraterij. De serie draait rond Kapitein Flint, een gevaarlijke kapitein die op een missie is. Zijn veilige haven is New Providence Island. Een plek zonder echte wetten, maar eentje waar de piratenregels gelden. Daar is het oppassen met wat je zegt, en tegen wie. Samen met kroegbaas en leidster van de handel Eleanor Guthrie staan de twee voor een flinke uitdaging: het Engelse leger is namelijk op piratenjacht, en de Britten willen heel wat neergehaalde vlaggen zien… Samen met de jonge en roekeloze matroos John Silver gaan ze in de tegenaanval. https://www.youtube.com/watch?v=sN9GRdV5Qe8 Black Sails laat je een wereld zien vol muiterij en verraad, drank, geweld, stelen en seks. De lusten worden niet onder stoelen of banken geschoven, en iedereen neemt wat hij wil. De serie is geweldig mooi verfilmd. De omgevingen en kleding zien er authentiek uit, en hoewel niet alle wendingen even geloofwaardig overkomen zul je snel helemaal in het verhaal zitten. In het begin zul je nog een beetje meegesleurd worden in de politieke prietpraat, maar dat slaat al snel over in diepe verhaallijnen. Eenmaal daar zullen de piraten van Black Sails je niet los laten! Black Sails, Seizoen 1, 20th century fox
Tijdsduur: 480 minuten, Avonturenfilm. Verkrijgbaar op: DVD (ca. 40 euro), Blu-ray (ca. 50 euro)