Recensie: Big bang theory seizoen 8

big bang theory seizoen 8 Big Bang Theory spreekt een grote doelgroep aan mensen aan. Toch lijken het vooral de weetgierige mensen te zijn die smullen van de avonturen van dit groepje excentrieke nerds, die sociaal ontzettend onbeholpen zijn en juist daardoor heel veel steun aan elkaar beleven. Langzaam maar zeker is het groepje mannen echter uitgebreid met wat meisjes, van verschillende pluimage. Leonard heeft het waarschijnlijk nog het beste getroffen met een ‘normaal’ (en knap) meisje, Penny. In dit achtste seizoen zijn ze zelfs verloofd  – ze zullen gaan trouwen! Maar niet zonder slag of stoot. Zo wil Penny toch echt wel een baan vinden, en komt aan de bak als vertegenwoordigster van medicijnen. Of dat nu wel zo slim is? Ook Sheldon is weer terug, nadat hij aan het eind van seizoen 7 een reis ging maken om tot zichzelf te komen. Dat was hem niet zo goed bevallen, maar dat wil niet zeggen dat hij zijn eigen leven ineens verheerlijkt… zijn droge humor, scherpe observaties en betweterige strebergedrag weet ook in deze 24 afleveringen weer de nodige lachen op te wekken. Nu is hij ook weer teruggekomen bij Amy, die toch wel geschrokken was door Sheldon’s plotselinge vertrek. Hun relatie is overigens heel anders dan die van Leonard en Penny: ze hebben een zakelijk contract, vol regeltjes, uitzonderingen en afspraken. Zelfs Raj (Kunal Nayyar; Dr. Cabbie) weet eindelijk hoe hij met vrouwen moet praten en slaat aan het daten. In hun vrije tijd genieten de jongens nog steeds van hun vele bezoekjes aan de stripwinkels en spelen ze fantasy role-playing spellen met hun groeiende vriendengroep van nerds, zoals wetenschapper Wolowitz en microbiologe Bernadette. The Big Bang Theory van makers Chuck Lorre en Bill Prady blijft ongekend populair en inmiddels zijn al twee nieuwe seizoenen bevestigd. De serie is bekroond met 5 Emmy Awards en een Golden Globe. En volkomen terecht. Met deze dvd-box kun je genieten van alle afleveringen uit het achtste seizoen – een welverdiend achtste seizoen, dat zo te zien nog met net zo veel plezier gemaakt is als het eerste, hoewel de sociale onbeholpenheid uit de eerste seizoenen toch wat oprechter overkwam. The Big Bang Theory seizoen 8
Tijdsduur: 26 afleveringen, Komedie. Verkrijgbaar op: DVD en Blu-ray