Recensie: Best Night Ever, A-film

Je kent vast wel de geweldig leuke komedie The Hangover, waarin vier mannen naar Las Vegas reizen om daar een vrijgezellenfeest van één van de mannen te vieren. Een feest dat vervolgens compleet uit de hand loopt, met de meest bizarre consequenties tot gevolg. Consequenties waar ze eigenlijk niets meer van afweten, want het hele feest is één grote black-out. Welnu: Best night ever is het vrouwelijke equivalent van The Hangover. Tenminste: vier vrouwen gaan naar Las Vegas om daar hun vrijgezellenfeest te houden. Maar in plaats van een black-outpuzzel krijg je hier wel gewoon alles recht voor z’n raap te zien. De aanstaande bruid? Dat is Claire. Zij gaat op pad met haar rijke zus (ze heeft een rijke vent aan de haak geslagen) Leslie, haar hondentrimmer-en-vriendin Janet en haar onberekenbare hartsvriendin Zoë. Naar Las Vegas, want als je aan die kant van de oceaan woont is dat toch ’the place to be’ als het aankomt op wilde feesten. Met als motto: What happens in Vegas… stays in Vegas! Het feest zou eigenlijk heel bekrompen worden: een megadure suite, chique diner en een concert van Celine Dion. Saaaaai! Maar dat heeft Leslie zo bedacht. Geld speelt geen rol, en dat is zo’n beetje het duurste dat je kunt doen in Vegas. Jammer genoeg is haar creditcard geblokkeerd (later in de film blijkt waarom) en moeten ze uitwijken naar een … uhm… goedkopere accomodatie. Ook het hele feest wordt anders: ze gaan naar een stripclub, gaan kroegen in, alles gaat eigenlijk vlekkenloos tot ze worden beroofd. Op dat moment slaan de stoppen door bij het viertal en gaan ze vol in de aanval. Op het nachtleven, hun relaties… en komen ze van de ene bizarre situatie in de andere terecht. Best night ever! is een kreet die je vooral op het einde van de film veelvuldig zult horen. Tot die tijd is het een achtbaan van emoties: soms gaan de meiden vol op in het feestgedruis van een disco, het andere moment is er blinde paniek. De grappen zijn ook wat wisselvallig. De stripper die op zijn dingetje is getrapt omdat hij wordt aangeraakt is natuurlijk best wel over the top, maar ook wel weer grappig. Zo zitten er nog wel meer bizarre situaties in de film, die best absurd zijn. De kwaliteit van acteren en filmen laat soms wel te wensen over. De filmmakers hebben er slim voor gekozen een handycam mee te geven met de dames. Alles wordt vanuit die camera gezien. Een soort Blair Witch, maar dan minder creepy! Best Night Ever is een vermakelijke film, vol typische meidendingen en een paar minder typische. Leuk voor op de bank met een grote bak popcorn of ijs! Best Night Ever, A-Film
Tijdsduur: 81 minuten, Avonturenfilm. Verkrijgbaar op: DVD (ca. 14 euro), Blu-ray (ca. 14 euro)