Recensie: Beschuit wordt nog gezonder met Bolletje Granen Variatie

Bolletje Granen Variatie Granen zijn hipper dan ooit. Al die vezels worden met open armen ontvangen, en terecht: steeds meer mensen zijn overtuigd van de positieve eigenschappen van de vele oergranen. Speciaal voor al die graan-liefhebbers introduceert Bolletje Granen Variatie Beschuit. Want granen lenen zich bij uitstek voor knapperige beschuiten. Dat proef je ook meteen: de granen Variatie-beschuiten zijn vaster dan de gewone beschuiten, en zijn daardoor ook knapperiger. Hoewel de granen ook door het meel van de beschuiten verwerkt zijn, zie je ze aan de zijkant ook nog zitten. Een leuk detail! De Granen Variatie Beschuit komt in de smaken Spelt en Spelt, Haver, Rogge. De granen leveren een andere smaak beschuit dan de standaard beschuiten van Bolletje. Ze matchen daardoor beter met hartig beleg, zoals roompaté en oude kaas. (hoewel ik de combinatie van een klein zoetje in de beschuit altijd wel lekker vind bij hartige, oude kaas). Bovendien is Granen Variatie Beschuit 100% natuurlijk en bereid met zorgvuldig geselecteerde ingrediënten van natuurlijke oorsprong. De beschuiten bevatten daardoor geen kunstmatige kleur-, geur- en smaakstoffen. Vanwege de gebruikte ingrediënten en bakwijze is geen beschuitje hetzelfde, aldus Bolletje. De bekende en beroemde inkeping in de beschuiten mogen uiteraard niet ontbreken. Daarmee haal je ze heel makkelijk uit de rol. Om 100 gram Granen Variatie Spelt beschuit te bakken wordt er maar liefst 106 gram spelt gebruikt. Het oergraan geeft de beschuit een warme, goudgele kleur en karakteristieke smaak. De Granen Variatie Spelt, Haver, Rogge bevat –zoals de naam aangeeft- naast spelt ook de granen haver en rogge en is daardoor een bron van vezels en donkerder van kleur. De granen en havergruttenbestrooiing zorgen daarnaast voor een volle en rijke smaakbeleving. zandsculpturenfestival garderen-6627Met de Granen Variatie Beschuiten kun je volop variëren en zijn door hun knapperige en stevige bite uitermate geschikt voor een hartig beleg. Probeer bijvoorbeeld eens de Speltbeschuit met oude kaas en mosterd; verras jezelf met een Spelt, Haver, Rogge beschuitje met blauwschimmelkaas, peer en bieslook of geniet eens van een Speltbeschuit met roerei en garnalen. Naast hartig is een zoetere variant ook een aanrader, bijvoorbeeld een Spelt, Haver, Rogge beschuitje met abrikozenjam en dadels. Wil je nog meer verrassende belegideeën opdoen? Ga dan naarwww.bolletje.nl/belegtips. Prijs en verkrijgbaarheid De Granen Variatie Beschuiten van Bolletje zijn in bijna iedere supermarkt in Nederland verkrijgbaar en de adviesprijs voor een rol van 11 beschuiten is € 1,75.

Op zoek naar coole items voor in de keuken?
Amazon.nl | BOL.com | Blokker | Mediamarkt