Recensie: Bedenk bullebakken, braveriken en andere beesten

bedenk bullebakken braverikenBen jij ook zo’n fan van prentenboeken? Of geweest, in ieder geval? Ik wel. Ik ben het nog steeds trouwens – het voordeel van kinderen krijgen is dat je ook weer opnieuw zelf een beetje kind mag zijn. En die kans moet je met beide handen aan grijpen! Ik geniet altijd van die prachtige tekeningen, die al een heel verhaal op zich vertellen. Soms gaat het zelfs zo ver dat je de tekst niet eens nodig hebt. Knap, hè? En weet je wat zo mooi is? Ook jij kunt die tekeningen maken! Na Monsters, griezels en andere beesten is er nu het teken- en kleurboek Bedenk bullebakken, braveriken en andere beesten.

Beestachtig leuk

In het boek Bedenk bullebakken, braveriken en andere beesten staan tal van tekeningen, die stuk voor stuk gemaakt zijn door de bekendste en beste (prentenboek) illustratoren. Ze hebben één doel voor ogen: maak een tekening over bullebakken, braveriken of andere beesten. Daarbij hebben ze stuk voor stuk iets heel bijzonders gedaan. Iets wat bijna onmogelijk is voor een illustrator. De tekening is niet af! Het leuke is wel dat iedere plaat een andere opdracht heeft. Bedenk bijvoorbeeld wat de krokodil allemaal in zijn maag heeft, teken een tafel vol bullebakken of verzin sprookjesachtige staarten voor twee fantasiebeesten. En nog veel meer, natuurlijk. Soms moet je een tekening afmaken, soms moet je details invullen, waarbij je zelf kunt bepalen of je de tekenstijl van de tekenaars nabootst, of je helemaal zelf een invulling geeft.

Met de bekende illustratoren

Het gaafste van dit boek is natuurlijk wel dat je tekent met de aller grootste illustratoren ter wereld. Denk daarbij aan Axel Scheffler, Chris Riddell, Sarah McIntyre en nog veel, veel meer. Genieten van de eerste pagina tot de laatste, voor beginnend tekenaar die zoekt naar inspiratie, maar ook voor de ervaren tekenaar die juist wil leren van de tekenstijl van de besten ter aarde.

Conclusie over Bedenk bullebakken, braveriken en andere beesten

Een super stoer teken-en kleurboek, waarbij je samen met de bekendste prentenboek-illustratoren aan de slag gaat om je eigen bullebakken, braveriken en andere beesten te bedenken. Kleur de tekeningen in, vul ze aan, maak ze af. Door: Score: Bedenk bullebakken, braveriken en andere beesten krijgt 5 van de 5 punten.

Bedenk bullebakken, braveriken en andere beesten,
Illustrator: diversen Lemniscaat, 48 pagina’s, paperback.
Vanaf: 8 jaar. ISBN: 9789047708544. Prijs: 12.50 euro.