Recensie: Barbecue party, Goliath

barbecue party

Hmmmm, lekker barbecueën… Wie houdt er niet van? Maar pas op! Dit is wel een heel bijzondere barbecue, en bovendien staat-ie op springen! Je moet dus wel heel voorzichtig te werk gaan, anders springt het rooster omhoog en valt al het eten op de grond! Lukt het jou om eten op de barbecue te leggen en het er weer af te halen als het klaar is? Dan mag jij jezelf de echte barbecue-koning of – koningin noemen!

Verzamel als eerste 3 stukken voedsel en win, maar… als het rooster springt begin je opnieuw! Barbecue party is een spannend en vrolijk spel, dat je met twee tot vier spelers speelt. De barbecue zelf is roodgekleurd en voorzien van een vrolijk gezicht. Bovenin zit een springveer verwerkt, waar je het rooster op legt. Komt er ergens verkeerde druk op, dan springt het omhoog en neemt het rooster al het eten mee. Maar het is nog lastiger dan je nu al denkt: je mag al het eten er namelijk niet opleggen met je handen, maar natuurlijk met een tang. Je zou je vingers maar branden!

Ben je aan de beurt, dan trek je een kaartje. Daar staat op welk voedingsmiddel je op de barbecue mag leggen of het er weer af mag halen. Daarbij komen tomaten, paprika’s, champignons, kippenpootjes en barbecueworstjes voor. Sommigen zijn makkelijker te pakken, anderen weer lastiger. Trek je een kaartje van iets dat al op de BBQ ligt? Dan mag je het er af pakken, en heb je misschien je eerste trofee binnen.

Het spel is netjes en vrolijk uitgevoerd. Jammer genoeg moet je alle etenswaren nog voorzien van een vrolijk gezichtje, het was leuker (en netter) geweest als dit al vanuit de fabriek was gedaan. De vormgeving is wel erg leuk en cartoonesk. Het spel is solide uitgevoerd, en kan zeker tegen een stootje. Een leuk spel om buiten te doen, bijvoorbeeld als je wacht voor de… barbecue?

Barbecue party, Goliath
Prijs: 29,95 euro. Leeftijd: vanaf 4 jaar.
Aantal spelers: 2-4. Speltijd: ongeveer 10-20 minuten