Recensie: Band It Loom

Band-it-cover-DEF-LRVriendschapsarmbandjes bestaan al sinds mensen snappen hoe ze armbandjes moeten maken. Zelfs in de Romeinse tijd zijn er armbandjes gevonden waarvan ze denken dat het vriendschapsarmbandjes zijn! En er zijn ook heel veel manieren om ze te maken: met katoen, touwtjes, kralen, en nu ook met elastiekjes. Want dat is Band It: rubber elastiekjes (in het Engels: Rubber Bands) die je met een speciaal rekje in elkaar kunt haken. Hoe? Dat is eigenlijk heel eenvoudig. Bij het boekje zit bovendien een praktische handleiding, maar ook op de website vind je een heel duidelijke handleiding. Zo duidelijk zelfs, dat het veel duidelijker is om dat filmpje te zien dan mijn saaie uitleg te lezen: Dat is dus het basisarmbandje. Er is ook een boek bij de Band It set verschenen, waar nog meer varianten in staan. Bij ons thuis zijn ze helemaal weg van de visgraatarmband, maar je kunt ook brede armbanden, rozen, en nog veel meer verschillende vormen haken. Ook hier geldt: alles is glashelder stap voor stap uitgelegd, daar kan du niets in misgaan. Bij de Band It basisset zit een haak-mal, een haaknaald, en maar liefst 600 elastiekjes, in verschillende kleuren. daar kun je al een flink aantal armbandjes mee maken. Heb je de smaak te pakken? Dan kun je ook heel wat aanvulsets bijkrijgen, in alle kleuren van de regenboog! Informatie vind je op Facebook.com/banditsieraden Band it! Colleen Dorsey Tirion Creatief, maart 2014, xxx pagina’s, paperback. Prijs: 6,99 euro. Leeftijd: vanaf 8 jaar. ISBN: 9789043917247 De Band-it-loom (de mal met elastiekjes) is verkrijgbaar voor 14,99 euro.