Recensie: Bad Neighbours

In de komedie Bad Neighbours maak je kennis met het jonge stelletje Mac en Kelly, die van al hun spaargeld hun eerste huis hebben gekocht, waar ze graag oud zouden worden samen met hun jonge dochtertje. Hun verbazing is echter groot wanneer het huis naast hen verkocht wordt aan een studendendispuut. En dat betekent natuurlijk veel feesten en herrie… Niet bepaald handig als je de dag erna weer moet gaan werken, of een kindje hebt dat toch haar nachtrust nodig heeft. Na de eerste feestweekend klopt het stelletje aan en feest even mee. Het zijn namelijk beide toch ook jong geweest en nog steeds niet vies van een drankje en een goed gevuld sigaretje. Ze beloven het dispuut om bij vervolgherrie eerst bij hen aan te kloppen, en niet de politie te bellen. Maar ja… Als ze hun telefoon niet op nemen kunnen ze eigenlijk niet anders dan de politie bellen… Dat krijgt het dispuut te horen, en valt niet bepaald in goede aarde. Het begin van een felle oorlog, waarbij het dispuut de overhand lijkt te hebben. Kleine treiterijen groeien uit tot grote pesterijen. Maar Mac en Kelly laten dat niet op zich zitten, en pakken het dispuut op hun manier aan. Met slimme plannetjes en veel humor pakken de twee elkaar terug. En heel veel herrie, vooral, want de films van Seth Rogen staan natuurlijk niet bekend om hun subtiele humor. De grappen zijn fel en hard, er heerst veel onrust en chaos in de film. Er zijn natuurlijk genoeg mensen die deze films ontzettend leuk vinden, en er zitten ook wel leuke momenten in de film. De film hinkt een beetje met de gedachte tussen het studentenleven en jongvolwassenen met hun eerste baan en kind. helaas draait het grootste deel van de film toch over seks, drank en drugs… Inkoppertjes voor deel grappen. Bad Neighbours, Universal Pictures
Tijdsduur: 100 minuten, Avonturenfilm. Verkrijgbaar op: DVD (ca. 17 euro), Blu-ray (ca. 19 euro)