Autodrop bordspel is zo leuk, het zou verboden moeten worden!

autodrop-bordspel

Wij zijn echte spellenspelers. Vooral Bram is een echte spelletjesfreak, hij kruipt liever samen aan tafel met een bordspel dan dat hij gaat gamen. En dus spélen we ook veel bordspellen, want laten we eerlijk zijn: het is ook een stuk leuker dan gamen! Maar op de eerste plek staat bij hem wel snoepen. Tja, wie kan hem daar ongelijk in geven? Het geluk is helemaal rond met het Autodrop bordspel. Een bordspel waarbij je moet snoepen! In het Autodrop bordspel is het namelijk de bedoeling dat je de tegenstander letterlijk van de kaart eet.

img_0149

Vol drop

In de verpakkng van het Autodrop bordspel vind je vir verwisselbare bordplaten en drie dozen Autodrop (ongever 760 gram). Die heb je ook echt nodig, want eten zul je! Hoeveel bepaal je trouwens redelijk zelf. De basis van het waanzinnige Autodrop Bordspel is eigenlijk een motorisch ganzenbord. Je gebruikt de acht vierkante platen om een parcours te maken, iedere keer zal je spelbord dus anders zijn. Op dat bord vind je verschillende hindernissen. Denk daarbij aan stoplichten (beurt overslaan) of een afgrond waarin je kunt storten. Maar dat is niet alles, want er zijn ook een paar gave boostermogelijkheden, zoals een restaurant waar je even kunt bijtanken of een garage waar je een nieuw voertuig kunt dobbelen. Met een extra bonus, uiteraard. Om het je moeilijker te maken liggen er op het parcours ook nog tal van lastposten in de weg. Auto’s die je moet inhalen of moet verslaan. En als je daar een dropje op legt… natuurlijk ook hebben! Als tip geeft het Autodrop bordspel dat je bij de finishlijn ook en aantal dropjes neerlegt, voor de winnaar.

Route kiezen

Je kunt dit bordspel dus spelen zoals je wilt. Zelfs zonder Autodrop kun je het prima spelen, want er zijn kartonnen autodropjes meegeleverd in alle kleuren en smaken. Door de veelheid aan verschillende dropjes is het wel verstandig om de handleiding de eerste paar keer binnen bereik te houden, maar eigenlijk speelt het spel heel eenvoudig. Het leukst zijn de stoplichten. Als je voor een stoplicht staat, mag je een kaartje pakken uit het midden van het spel. Daarmee krijg je een bonus of een straf. Het Autodrop Bordspel is dus vooral een spel waarbij je geluk moet hebben, maar waarbij je dat geluk ook een beetje kunt beïnvloeden door de bonussen die je probeert te grijpen. Die krijg je dan trouwens ook niet zo maar, ook daar ben je overgeleverd aan de gunsten van de dobbelsteen!

img_0150

Racen maar

De megagrote doos Autodrop bevat het complete spel, inclusief drie doosjes Autodrop en alle fiches die je nodig hebt. Die doos is erg cool, maar jammer genoeg niet heel erg praktisch. Het zou namelijk toch wel fijn zijn als je vakjes hebt waar de fiches in bewaard kunnen worden. Ondanks dat is het een stoere variant van Ganzenbord, met leuke prijzen toe. En heb je even geen zin in Autodrop, dan kun je d’r vast wel andere snoepjes voor bedenken. Of geen, natuurlijk, zoals ik al eerder had gezegd. Voor de echte Autodrop-fanaten, snoepkonten en boardgamers is dit echter een must-have bordspel!

Autodrop bordspel, Just games
Prijs: 24,95 euro. Leeftijd: vanaf 8 jaar.
Aantal spelers: 2-4 Speltijd: ongeveer 45 minuten